انتقاد کره جنوبی از تمرین‌های توپخانه‌ای همسایه شمالی

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد تمرین‌های توپخانه‌ای کره شمالی در یک جزیره کوچک نزدیک مرز دو کره در دریای زرد، نقض توافقنامه نظامی دو کره به شمار رود.

انتقاد کره جنوبی از تمرین‌های توپخانه‌ای همسایه شمالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد کره شمالی تمرین‌های توپخانه‌ای در یک جزیره کوچک واقع در نزدیکی مرز دو کره در دریای زرد انجام داد که نقض توافقنامه نظامی دو کره به شمار رود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کی سی ان ای) صبح روز دوشنبه گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در بازدید از یک یگان نظامی در جزیره کوچک چانگرین واقع در شمال خط مرزی شمال که مرز دریایی با کره جنوبی به شمار می‌رود، دستور این تمرین‌های توپخانه‌ای را داد.

کی سی ان‌ای به تاریخ این بازدید و دیگر جزییات اشاره نکرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، چوی هیون-سو، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد تمرین‌های توپخانه‌ای که کره شمالی به آن‌ها اشاره کرد نقض توافقنامه نظامی است که ۱۹ سپتامبر منعقد شد و مقامات نظامی دو کشور در مورد آن به توافق رسیدند و آن را به اجرا درآوردند.

وی افزود: «ما از کره شمالی می‌خواهیم فورا همه اقدامات نظامی را در مناطق مرزی که خطر افزایش تنش‌های نظامی را در بر دارد، متوقف و به دقت این پیمان را رعایت کند.»

۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸، در سومین نشست بین مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ، دو کره توافقنامه نظامی جامعی را امضا کردند که رشته تدابیری را برای برقراری صلح و کاهش تنش‌ها مانند توقف همه اقدامات خصمانه علیه یکدیگر شامل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار