انتقاد کره شمالی از رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی

دولت کره شمالی رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در هفته گذشته را نوعی بی‌احتیاطی و اقدامات تحریک آمیز برای جنگ با این کشور خواند و از آن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونایتدپرس، روزنامه دولتی یوریمینزوکری که به طور معمول دیدگاه‌های دولت کره شمالی را منتشر میکند، روز سه شنبه نوشت دولت کره شمالی با انتقاد از رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در هفته گذشته اعلام کرد این رزمایش تب جنگ را در بحبوحه شیوع ویروس کرونا شعله ور میکند.

این نشریه با اشاره به رزمایش هوایی همسایه جنوبی خود با آمریکا که هفته گذشته با شرکت جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ ارتش کره و جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا برگزار شد، نوشت: ارتش کره جنوبی به طور مرتب در حال انجام رزمایش از جمله تمرین‌های هوایی و زمینی است.


بیشتر بخوانید: روسیه: از وضعیت سلامتی کیم جونگ اون اطلاعاتی نداریم

اولین واکنش نخست‌وزیر ژاپن به شایعات مربوط به وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی


این نشریه نوشت: این اقدامات نوعی بی‌احتیاطی و تحریک آمیز برای جنگ با ماست. این تمرین نوعی پنهانکاری برای جنگ است.

وزیر دفاع کره جنوبی نیز با دفاع از برگزاری این رزمایش، آن را به دلیل تحرکات اخیر کره شمالی لازم برشمرد.

این در حالی است که گمانه زنی‌ها درباره سلامتی کیم جونگ اون در اوایل ماه میلادی هنگامی آغاز شد که شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد وی تحت عمل جراحی قرار گرفته است و گفته می‌شود حال وی «وخیم» است.

کیم در جشن سالانه سالگرد تولد پدربزرگش، که بزرگترین و مهم‌ترین مراسم در کره شمالی بود، حضور پیدا نکرد. برخی گمانه‌زنی‌ها نیز حاکی از کشته شدن رهبر کره شمالی است.

وزیر اتحاد کره جنوبی امروز سه‌شنبه گفت که دولت این کشور از محل اقامت رهبر کره شمالی مطلع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار