پدر جیکوب بلیک: دیدار با ترامپ اهمیتی برایم ندارد

پدر شهروند سیاهپوست آمریکایی که هدف تیراندازی افسران پلیس ایالت ویسکانسین قرار گرفت، گفته است دیدار با ترامپ که به شهر کنوشا سفر کرده است، اهمیتی برایش ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه ان بی سی نیوز، پدر جیکوب بلیک، شهروند سیاهپوست آمریکایی که هدف تیراندازی افسران پلیس ایالت ویسکانسین آمریکا قرار گرفت و زمینه ساز آغاز اعتراضات در کنوشا- از شهر‌های ایالت ویسکانسین- شد، در واکنش به سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این شهر با بی تفاوتی گفت هیچ نظری درباره این سفر ندارد و وضع پسرش تنها مسئله‌ای است که هم اکنون برای او مهم است.

جیکوب بلیک سینیور، پدر جاکوب بلیک در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی نیوز گفت: من هیچ دیدگاه و نظری درباره سفر ترامپ به شهر کنوشا ندارم بلکه تمام توجه من به حفظ زندگی پسرم است. تنها موضوع مهم برای من کمک به پسرم است. از نظر من در حال حاضر، لزوم اصلاحات در سیستم پلیس، تلاش برای کاهش نقش پلیس در ایجاد تنش و بحران، تشدید نقش پلیس در تنش زایی اهمیتی ندارد، من هیچ تمایلی به سیاست ندارم. من در صفحه شطرنج هیچ مهره‌ای بجز پسرم ندارم. پسر من در حال حاضر، برای زنده ماندن می‌جنگد. اگر قرار بود با دونالد ترامپ دیدار بکنم به هیچ وجه به این دیدار بعنوان یک فرصت برای یک هدف سیاسی نگاه نمی‌کردم. تنها موضوع مهم برای من در وضع کنونی پسرم هست؛ بنابراین در این دیدار هیچ گوش شنوایی برای حرف‌های من نخواهد بود.

به گزارش این شبکه، کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد دونالد ترامپ مایل است با خانواده جیکوب دیدار بکند، اما به شرطی که بجز اعضای خانواده هیچ فردی دیگری و بخصوص هیچ فردی بعنوان وکیل خانواده حضور نداشته باشد.

ترامپ پیشتر حضور وکیل خانواده بلیک را دلیل عدم دیدار با آن‌ها توجیه کرده بود

وکیل خانواده بلیک گفت: جیکوب بلیک و خانواده اش از این حق برخوردار هستند که زمانی که با یک مقام رسمی دولتی دیدار می‌کنند وکیل آن‌ها هم حضور داشته باشد. خود ترامپ هر گاه می‌خواهد بیانیه‌ای را صادر کند یا صحبتی را مطرح کند، وکلایش همراهش هستند. پیش از این هم زمانی که جو بایدن با خانواده جورج فلوید و جیکوب بلیک صحبت کرد، وکلای هر دو خانواده در این گفتگو حضور داشتند. تنها دونالد ترامپ است که با حضور وکلای خانواده‌های سیاهپوستی که قربانی تیراندازی و خشونت پلیس آمریکا هستند‏، در دیدار‌ها و گفتگو‌های این خانواده‌ها با مسئولان دولتی مشکل دارد.

یکشنبه هفته گذشته پلیس شهر کنوشا به سوی یک جوان سیاه پوست ۲۹ ساله به نام «جیکوب بلیک» از فاصله نزدیک و در حالی که داخل خودروی خود نشسته بود هشت بار شلیک کرد و این موضوع خشم مردم این شهر را برانگیخت و آن‌ها را به خیابان‌ها کشاند.

طبق گزارش‌ها این اعتراضات حالت مسلحانه به خود گرفته و مردم با سلاح‌هایشان به خیابان‌ها آمده اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار