اعتراضات ایالت «ویسکانسین» آمریکا پای گارد ملی را هم به میان آورد

با ادامه یافتن اعتراضات در شهر «کنوشا» در ایالت ویسکانسین که به دلیل شلیک پلیس به یک جوان سیاه‌پوست آغاز شده است، نیرو‌های گارد ملی برای سرکوب این اعتراضات در شهر مستقر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «تونی ایورس» فرماندار ایالت «ویسکانسین» دستور استقرار ۱۲۵ نیروی گارد ملی در شهر «کنوشا» را برای مقابله و سرکوب اعتراضات در این شهر صادر کرده است.

ایورس در این باره گفت: «این یک جابه‌جایی محدود از نیرو‌های گارد ملی است که برای حمایت از نیرو‌های خط مقدم مقابله با این خشونت‌ها اعزام شده‌اند تا از زیرساخت‌های حیاتی مانند شبکه آب، برق و ایستگاه‌های آتش نشانی حفاظت کنند.»

روز یک شنبه پلیس در این شهر به سوی یک جوان سیاه پوست ۲۹ ساله با نام «جاکوب بلیک» از فاصله نزدیک و در حالی که داخل خودروی خود نشسته بود دست‌کم هفت بار شلیک کرد و این موضوع خشم مردم شهر را برانگیخت و آن‌ها را به خیابان‌ها کشاند. روز گذشته گزارش‌هایی منتشر شد که این اعتراضات حالت مسلحانه به خود گرفته و مردم با سلاح‌هایشان به خیابان‌ها آمده اند و شهر کنوشا وضع جنگی دارد.

پس از انتشار ویدئویی شلیک پلیس به بلیک که با یک تلفن همراه ضبط شده بود و گفته می‌شد افسران پلیس برای رسیدگی به یک نزاع خانوادگی به آنجا رفته بود معترضان به خیابان‌ها ریختند و با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. این اعتراضات خیلی زود حالت خشونت آمیز به خود گرفت و مردم چندین خودرو را به آتش کشیدند و بخش‌های زیادی از شهر را غارت و ویران کردند.

از این رو، پلیس برای کنترل اوضاع از ساعت هشت شب دوشنبه (به وقت محلی) مقررات منع آمد و شد برقرار کرده است.

پس از قتل جورج فلوید در شهر مینیاپولیس آمریکا به دست پلیس این شهر، اعتراضات گسترده به نژادپرستی و بی‌عدالتی در سراسر این کشور به راه افتاده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار