اعتراضات مسلحانه در «ویسکانسین» آمریکا به دنبال شلیک پلیس به یک سیاه پوست

به دنبال تیراندازی نیرو‌های پلیس ایالت ویسکانسین آمریکا به یک جوان سیاه پوست موجی از اعتراضات که حالا حالت مسلحانه به خود گرفته در شهر «کنوشا» به راه افتاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، معترضان مسلح به سلاح‌های نیمه اتومات پس از تیراندازی پلیس شهر «کنوشا» به یک جوان سیاه پوست به خیابان‌ها آمده و بخش‌هایی از این شهر را به آتش کشیدند و همچنین بخش‌هایی را نیز تخریب و غارت کردند.

راشا تودی در این باره نوشت: معترضانی که تا دندان مسلح بودند به خودرو‌های زره‌پوش پلیس حمله کردند. چندین معترض به شدت مسلح در ساعات اولیه امروز صبح به وقت محلی (حوالی ظهر به وقت گرینویچ) یک خودروی پلیس را محاصره کردند. پلیس نیز برای متفرق کردن آن‌ها از گازهای اشک آور استفاده کرد.

به گزارش رسانه‌ها، به دنبال درگیری پلیس با یک سیاه پوست در روز یکشنبه، به سرعت شهر «کنوشا» به یک منطقه جنگی تغییر وضعیت داده است. در حادثه مذکور، پلیس به «جاکوب بلیک» ۲۹ ساله از فاصله نزدیک در حالی که در داخل خودروی خود نشسته بود دستکم هفت بار شلیک کرد.

گفته می‌شود در نقاط مختلف شهر کنوشا، اعتراضات به صورت غارت گسترده، روشن کردن آتش‌های بزرگ و به آتش کشیدن خودرو‌ها ادامه دارد. در همین حال، ویدئو‌هایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک افسر پلیس در این شهر با اصابت یک شیء به سرش بلافاصله به زمین می‌افتد.

صد‌ها نفر در مخالفت با دستور پلیس که اعلام منع آمد و شد کرده بود، به خیابان‌ها رفتند. رسانه‌های محلی گزارش می‌دهند که سنگ‌ها، آجر‌ها و کوکتل مولوتف‌ها در میان خشونت‌های گسترده در سطح شهر به سوی پلیس پرتاب می‌شود. شعار‌های «نمی‌توانم نفس بکشم» و «این همان دموکراسی است؟» و همچنین «نه عدالت و نه صلح» از سوی معترضان سر داده می‌شود.

پس از قتل جورج فلوید در شهر مینیاپولیس آمریکا به دست پلیس این شهر، اعتراضات گسترده به نژادپرستی و بی‌عدالتی در سراسر این کشور به راه افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار