یونان: ترکیه سیاست‌های قرن ۱۹ را ادامه می‌دهد

در ادامه اختلافات و تنش‌های لفظی میان مقامات آتن و آنکارا، وزیر انرژی یونان تاکید کرد ترکیه سیاست‌های قرن ۱۹ را ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «هاتزیداکیس» وزیر انرژی یونان تاکید کرد ترکیه سیاست‌های قرن ۱۹ را ادامه می‌دهد.

هاتزیداکیس تحرکات و سخنان مقامات ترکیه‌ای را تلاش برای احیای نفوذ تاریخی این کشور توصیف کرد و افزود خود بزرگ بینی و خودشیفتگی در آن سوی دریای اژه، پایه و اساس ضعیفی برای تصمیم سازی است و ترکیه با تهدید به جنگ، برای ادامه سیاست هایش در قرن ۱۹ تلاش می‌کند.

پیش از این نیز مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به یونان درباره نقض مرز‌های آبی این کشور در دریای مدیترانه هشدار داد.

بر این اساس، چاووش اوغلو گفت: یونان نمی‌تواند مرز آبی خود را در دریای مدیترانه از ۶ مایل به ۱۲ مایل افزایش دهد. ما هنوز هم بر سر تصمیم مجمع چند سال پیش که در آن یونان و ترکیه به توافق درباره مرز‌های آبی رسیدند پایبند هستیم و اگر آتن بخواهد این توافق را نقض کند، این موضوع می‌تواند منجر به جنگ شود.

نخست وزیر یونان اعلام کرده است با ارائه لایحه‌ای در تلاش است محدوده آب‌های سرزمینی این کشور را دو برابر کند.

ترکیه عملیات اکتشاف منابع نفتی را در اطراف جزیره‌ای متعلق به یونان آغاز کرده و همین موضوع نگرانی یونان را برانگیخته است. همزمان، آماده‌باش نظامی در یونان به حداکثر خود رسیده است.

یونان دو جزیره «رودس» و «کاستلوریزو» در شرق دریای مدیترانه را خط قرمز خود اعلام کرده و از ترکیه خواسته تا از نزدیک شدن به این دو جزیره امتناع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار