ترکیه تحریم‌های اروپا علیه این کشور را غیرقانونی دانست

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اعلام ایجاد تحریم‌های اروپا ضد ترکیه بر سر تنش‌ها با یونان اعلام کرد اتحادیه اروپا صلاحیت این اقدام را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای با انتقاد از خبر تحریم‌های اروپایی علیه این کشور به دلیل تنش‌ها با یونان بر سر اکتشاف و استخراج منابع گازی در دریای مدیترانه اعلام کرد: «اتحادیه اروپا صلاحیت این را ندارد که از فعالیت‌های ترکیه برای کشف منابع انرژی انتقاد کرده و خواستار توقف آن‌ها شود.»

جوزپ بورل، مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای غیررسمی میان وزیران خارجه اتحادیه اروپا طی نشست غیررسمی آن‌ها در برلین حاصل شده که براساس آن طرف‌ها با اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل ادامه عملیات اکتشاف و حفاری منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه موافقت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید:


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امروز (جمعه) در نشست سالانه اخبار تابستانی، با بیان آنکه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا متعهد به حمایت از یونان در برابر ترکیه هستند، افزود با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، مذاکراتی در این‌باره داشته است.

ترکیه پس از وقفه‌ای چند ساله، مجددا عملیات اکتشاف و حفاری را در شرق دریای مدیترانه آغاز کرده است، اقدام اخیر آنکارا با انتقاد تند مقامات یونانی همراه شده است. به گفته آتن منطقه‌ای که ترکیه در آن مشغول انجام عملیات اکتشاف است در محدوده اقتصادی یونان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
حقشون یونان پاره تن اروپا است این عثمانی های وحشی باید تحریم بشن
آخرین اخبار