تقابل هوایی یونان و ترکیه در دریای مدیترانه

در ادامه تنش‌های میان یونان و ترکیه، نیروی هوایی دو کشور در دریای مدیترانه با یکدیگر رویارویی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیروی هوایی یونان و ترکیه در دریای مدیترانه با یکدیگر رویارویی کردند.

بر این اساس، وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شش فروند جنگنده اف ۱۶ متعلق به نیروی هوایی یونان با پرواز از جزیره جیریت، به منطقه ناوتکس (محل ماموریت کشتی حفاری یاووز ترکیه) نزدیک شده بودند، اما با مداخله جنگنده‌های ترکیه از منطقه بیرون رانده شدند.

ابراهیم‌کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز با انتشار پیامی در صفحه کاربری شخص اش در توئیتر اعلام کرد: عزم ترکیه برای حفظ حقوق خود در زمین و هوا و دریا راسخ است. ما چشم طمع به حقوق هیچ کشوری نداریم، اما اجازه نمی‌دهیم حقوقمان توسط کسی پایمال شود.

پیشتر نخست‌وزیر یونان طی سخنانی از ترکیه خواسته است تا در مواجهه با مسائل مربوط به دریای مدیترانه عاقلانه رفتار کند.

همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها بین ترکیه و یونان، آتن خطرات از سوی ترکیه را پررنگ خوانده و گفته که ترکیه تهدیدی برای صلح در شرق دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

ترکیه عملیات اکتشاف منابع نفتی را در اطراف جزیره‌ای متعلق به یونان آغاز کرده و همین موضوع نگرانی یونان را برانگیخته است. همزمان، آماده‌باش نظامی در یونان به حداکثر خود رسیده است.

یونان دو جزیره «رودس» و «کاستلوریزو» در شرق دریای مدیترانه را خط قرمز خود اعلام کرده و از ترکیه خواسته تا از نزدیک شدن به این دو جزیره امتناع کند.

ارتش یونان نیز آماده‌باش نیرو‌های خود را به بالاترین سطح افزایش داد. این اقدام در واکنش به تصمیم ارتش ترکیه برای برگزاری مانور بین دو جزیره «رودس» و «کاستلوریزو» در شرق دریای مدیترانه صورت گرفت.

فرماندهی ارتش یونان، مرخصی‌های نیرو‌های خود را در همه یگان‌ها لغو کرد. منابع رسانه‌ای تاکید کردند نیرو‌های نظامی یونان در سراسر این کشور به ویژه در استان «فریس» نزدیک مرز‌های زمینی ترکیه، در حالت آماده باش هستند.

این دومین بار در چند هفته گذشته است که ارتش یونان نیرو‌های خود را به حالت آماده باش کامل در می‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
همسايه ممكنه گوشت همو بخورن ولي استخوناي همو نبايد دور بندازن و حق همسايگي رو بايد رعايت كنن
خب يونانم بره همونجا اكتشاف كنه و با هم استفاده كنن
مگه دنيا دهكده جهاني نشده پس اين كارا چيه
آخرین اخبار