تاکید ترکیه بر حل اختلافات با یونان از طریق گفتگو

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آمادگی داریم اختلافات خود با یونان را از طریق گفتگو حل کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا آمادگی دارد تنش‌های به وجود آمده با یونان را از طریق دیپلماتیک حل کند.

بر این اساس، چاووش اوغلو گفت: ما آمادگی داریم درباره شرق دریای مدیترانه با دولت یونان گفتگو کنیم. بر این باوریم از طریق مذاکره می‌توان همه مسائل مورد اختلاف را حل کرد. ما امیدواریم یونان نیز به این درک برسد که گفتگو بهتر از نادیده گرفتن حقوق دیگران است.

دیروز کنستانتینوس فلوروس، رئیس ستاد مشترک ارتش یونان اعلام کرد: ما به آنکارا درباره ماجراجویی‌های جدید هشدار می‌دهیم. نبرد با ترکیه تنها به جنوب دریای اژه خلاصه نخواهد شد بلکه به جبهه‌های دیگر گسترش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: شاید رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بخواهد گفته‌های خود را عملی کند و دست به ماجرا جویی بزند. نیرو‌های مسلح یونان دارای نیروی دریایی و هوایی سازمان یافته و پیشرفته است. ما در صورتی که مورد تهاجم قرار بگیریم هزینه گزافی را به مهاجم تحمیل خواهیم کرد.

یونان در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی بخشی از خاک عثمانی محسوب می‌شد. تنش‌ها میان دو کشور از آنجا بالا گرفت که نیروی دریایی یونان در دریای مدیترانه با یک کشتی ترکیه که در حال حرکت به سمت لیبی بود تقابل داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار