گاردین: مخالفت شورای امنیت با مکانیسم ماشه شکست تحقیرآمیز دیپلماتیک دیگری برای آمریکاست

یک روزنامه انگلیسی مخالفت شورای امنیت با طرح آمریکایی از سرگیری تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را شکستی تحقیرآمیز برای این کشور دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی گاردین رد درخواست آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی رئیس شورای امنیت را شکست تحقیرآمیز دیپلماتیک دیگری برای این کشور توصیف کرد.

گاردین در مطلبی با اشاره به این موضوع نوشت همراه شدن تلاش دولت دونالد ترامپ برای تمدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران با مخالفت شورای امنیت یک شکست تحقیر آمیز دیپلماتیک دیگر را برای آمریکا رقم زد.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت، روز سه‌شنبه اعلام کرد که در موقعیتی نیست تا اقدامات بعدی را در خصوص بازگرداندن تحریم‌های ضدایرانی انجام دهد، چراکه پیشنهاد آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه، نتوانسته موافقت اکثریت ۱۵ عضو شورای امنیت را ایجاد کند؛ بنابراین آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های چندجانبه علیه ایران را از سر بگیرد.

۱۳ عضو شورا امنیت روز جمعه مخالفت خود را با اقدام یکجانبه آمریکا در فعال‌سازی مکانیسم ماشه ابراز و تاکید کردند که اقدام واشنگتن و استناد به توافقی که از آن خارج شده، غیرقانونی است.

آمریکا پیش از این و در جریان رای‌گیری در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران نیز به شکستی مطلق برخورد. روسیه و چین به قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت رای منفی دادند و انگلیس، آلمان و فرانسه نیز رای ممتنع دادند. تنها جمهوری دومینیکن حاضر شد تا در کنار آمریکا بایستد و به قطعنامه پیشنهاد مثبت دهد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار