آسوشیتدپرس: مخالفت رئیس شورای امنیت با مکانیسم ماشه ضربه دیگری به آمریکا بود

مخالفت روز گذشته رئیس شورای امنیت با طرح آمریکایی از سرگیری تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران با واکنش رسانه‌های این کشور همراه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به مخالفت رئیس دوره‌ای شورای امنیت با درخواست آمریکا جهت بازگرداندن تحریم‌های ایران، آن را ضربه دیگری به واشنگتن توصیف کرد.

رئیس شورای امنیت شب گذشته صراحتا اعلام کرد آمریکا قادر به بازگرداندن تحریم‌های ایران با توسل به مکانیسم ماشه نیست. دیان دیاجی با اشاره به شکست تلاش‌های آمریکا برای برگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی سازمان ملل با استفاده از فعال‌کردن مکانیسم ماشه ذیل برجام اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری به درخواست آمریکا درباره مکانیسم ماشه انجام دهد.

وی با یادآوری مخالفت حداکثری با طرح آمریکا در خصوص احیای تحریم‌های ایران گفت با توجه به مخالفت‌های گسترده، شورای نمی‌تواند در راستای خواست آمریکا اقدام بیشتری صورت دهد.

اظهارات دیاجی خشم و عصبانیت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل را به دنبال داشت. کلی کرفت که برای چندمین بار سیاست کشورش در قبال ایران به در بسته می‌خورد گفت آمریکا هراسی از تنها ماندن ندارد و تصمیم خود در خصوص از سرگیری تحریم‌های ایران را پیگیری خواهد کرد. نماینده آمریکا مخالفت اعضای شورای امنیت با یکجانبه گرایی دولت متبوعش را به گمراهی و حمایت اعضای این شورا از تروریست‌ها تعبیر کرد.

پنجشنبه گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار فعال‌سازی مکانیسم ماشه مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شد. او که کشورش از برجام خارج شده است و بنابر اعلام متحدان غربی‌اش حقی در اقدام علیه ایران در این خصوص ندارد، مدعی شد به دلیل نقض توافق‌نامه هسته‌ای، باید تمامی تحریم‌های پیشین علیه تهران فعال شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار