پرداخت طلب باقی مانده مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از ادامه پیگیری‌ها برای پرداخت طلب باقی مانده مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان خبر داد.

پرداخت طلب باقی مانده مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به آخرین وضعیت پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان اشاره کرد و گفت : آخرین مزایده اموال باقی مانده از متهم پرونده طی هفته‌های گذشته برگزار شد، اما کسی به عنوان خریدار در این مزایده حضور پیدا نکرد.

او گفت : طبق مصوبه سران سه قوه درصورتی که اموال باقی مانده متهم در مزایده خریداری نداشته باشد، موسسه ملل موظف است اموال را به قیمت کارشناسی خریداری کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه افزود: در آخرین رایزنی که با موسسه ملل داشتیم اعلام کردند که برای واریز وجوه پولی ندارند و براین اساس بانک مرکزی باید برای آن‌ها تامین اعتبار کند.

او ادامه داد: به محض تامین اعتبار از سوی بانک مرکزی برای موسسه ملل، ما نیز پرداخت طلب مالباختگان باقی مانده را شروع خواهیم کرد.

کرمی افزود: از متهم پرونده گلیم و گبه اموال کمی باقی مانده که از جمله آن‌ها یک فرش نفیس گرانقیمت است که با کمک دستگاه‌های اقتصادی ذی ربط استان آن را قیمت گذاری کردیم، اما متاسفانه کسی خریدار آن نیست.

او به کلاهبرداری‌هایی که این روز‌ها از شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی انجام می‌گیرد، اشاره‌ کرد و گفت: برخی سودجویان و کلاهبرداران فضای مجازی واکسنی که هنوز تولید نشده را به مردم پیش فروش می‌کنند که در این راستا از پلیس فتای استان درخواست شناسایی و برخورد قاطع با این سودجویان را کرده‌ایم.

مدعی العموم کرمانشاه در ادامه بااشاره به حادثه نزاع دسته جمعی در یکی از خیابان‌های کرمانشاه و بازتاب گسترده آن در فضای مجازی، ادامه داد: در این حادثه دو مغازه دار که در همسایگی هم بودند از مدت‌ها پیش روی موضوع جای پارک باهم اختلاف داشتند و این اختلافات در نهایت به این درگیری وحشیانه منجر شد.

او بااشاره به ورود سریع دادسرای استان به این ماجرا، افزود: از همان ابتدا اتهامی که برای مجرمین این حادثه در نظر گرفتیم "افسادفی الارض و محارب" بود و این اتهام را به خود آن‌ها هم تفهیم کرده ایم.

دادستان کرمانشاه گفت: متهمین این حادثه اکنون در بازداشت هستند و تا رسیدن به نتیجه حکم نهایی موضوع را شخصا پیگیری خواهم کرد.

او به بازتاب گسترده این موضوع در فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: چنین بازتابی جز مخدوش کردن چهره کرمانشاه نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت، لذا انتظار می‌رود رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی استان چنین مسائلی را بازتاب گسترده ندهند.

کرمی بابیان اینکه کرمانشاه از نظر امنیت در رتبه یازدهم کشور قرار دارد، افزود: علیرغم اینکه برخی از استان‌ها از نظر آمار نزاع‌های دسته جمعی و امنیت از کرمانشاه وضعیت بدتری دارند، اما می‌بینیم از نزاع‌ها و حوادث اینچنینی آن‌ها هیچ بازتابی داده نمی‌شود.

او افزود: کرمانشاهیان از قدیم به منش پهلوانی، صفت عیاری و جوانمردی معروف هستند، اما برخی خرده فرهنگ‌های اوباش گری می‌خواهند خود را در دل این فرهنگ اصیل جا دهند.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه در فرهنگ کرمانشاه اوباش گری جایی ندارد، گفت: فرهنگ غنی هزار ساله کرمانشاه بویژه در دوره پس از انقلاب اسلامی که جوانان رشیدی را برای امنیت مردم این کشور تقدیم کردیم، اجازه نمی‌دهد که عده‌ای با عربده کشی و اوباش گری خیابان‌های شهر را ناامن کنند.

او گفت: از سوی دیگر انتظار داریم در شهری یک میلیون نفری که قطعا در آن تنش‌هایی وجود دارد، مردم آستانه تحمل خود را بالا ببرند و این تنش‌ها را با آرامش مدیریت کنند.

کرمی با هشدار به جوانانی که به رفتار‌های اوباش گرایانه گرایش دارند، گفت: به این افراد متذکر می‌شویم که انجام هرگونه رفتار‌های اوباش گرایانه چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی از نظر ما "افساد فی الارض" محسوب می‌شود و برخورد قاطعی خواهیم داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.