رفع تصرف زمین از زمین‌خواران

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سرپل‌ذهاب گفت : هشت هزار مترمربع از اراضی ملی این شهرستان با تلاش و اقدام‌های صورت گرفته از تصرف زمین‌خواران خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید زریری دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سرپل‌ذهاب گفت : دادستانی علاوه بر جنبه داخلی وظایف خود همچون رسیدگی و تظلم خواهی که در دادسرا مطرح می‌شود باید به جنبه کلان وظایف خود که حفاظت و پاسداری از امنیت جامعه و حقوق عمومی و بیت المال است، نیز بپردازد.

او گفت : انفال طبق قانون اساسی متعلق به حکومت اسلامی است و نحوه بهره برداری از آن را قانون مشخص می‌کند و هیچ کس حق ندارد به شیوه‌های مختلف به اراضی ملی و منابع طبیعی تعدی کند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سرپل ذهاب افزود: صیانت از اراضی ملی و انفال و جلوگیری از تعرض به بیت المال یک وظیفه مهم است که بخشی از آن بر عهده دادستانی است.

او بابیان اینکه ضعف و خلاء قوانین عامل برخی از زمین خواری و کوه خواری‌ها در گذشته بوده است، گفت: دستورالعمل حفظ حقوق عامه، دادستان‌ها را مکلف می‌کند تا حتی بدون تشکیل پرونده قضایی نسبت به مسایل مختلف از نهاد‌های عمومی و حاکمیتی در هر سطحی مطالبه‌گری داشته باشند و با دقت نظر مسایل حوزه کاری خود را رصد کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار