دستگاه قضایی با هنجارشکنان به شدت برخورد می کند

رئیس کل دادگستری کرمانشاه گفت: دستگاه قضائی رفتار برخی هنجارشکنان را هرگز برنمی‌تابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  پرویز توسلی زاده در مراسم اتیان سوگند کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه با اشاره به رفتار غیر انسانی برخی افراد که در یکی از بازار‌های شهر کرمانشاه اتفاق افتاد و در فضای مجازی نیز پخش شد گفت: این رفتار‌های ناپسند و نابخردانه که از سوی عده‌ای اوباش اتفاق می‌افتد سبب می‌شود نام این شهر بر سر زبان‌ها بیفتد و اصلاً چه منطقی پشت این رفتار‌ها نهفته است که بر سر جای پارک یک ماشین این گونه حوادث زشت را به‌وجود آورد؛ تاکید می‌کنم دستگاه قضائی هرگز اینگونه رفتار‌های غیر انسانی را برنمی‌تابد و به شدت با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری در ادامه سخنان خود منصب کارشناسی را مهم توصیف کرد و گفت: گواه این موضوع نیز این است که در کشور ما تنها چند منصب هستند که برای آن‌ها مراسم اتیان سوگند برگزار می‌شود و این به دلیل اهمیت این مشاغل است.

او افزود: کارشناس به قاضی کمک می‌کند در مورد اموال و اشخاص قضاوت درست تری داشته باشد و در واقع نظر کارشناسی می‌تواند راهگشا باشد.

رئیس کل دادگستری تاکید کرد: نظر کارشناس باید بی طرفانه، علمی و متقن باشد و در اعلام نظر خود خداوند را ناظر بدانید و از اعلام نظر‌های غیرکارشناسی پرهیز کنید چرا که نام کارشناس را با خود دارید یقیناً نظری که مبتنی بر علم و اندیشه و به دور از غرض ورزی باشد در صدور حکم یک قاضی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

توسلی زاده با اشاره به نقش کارشناسان در حل مشکلات بین اصحاب دعوی، بیان کرد: سعی کنید اصحاب دعوی را اقناع کنید که این مهم می‌تواند در کاهش اختلاف میان آن‌ها و پذیرش حکم بسیار مؤثر باشد.

او افزود: از سوی دیگر یک کارشناس می‌تواند در ایجاد مصالحه بین اصحاب دعوی تأثیر گذار باشد، چراکه اصحاب دعوی حرف یک کارشناس را بهتر می‌پذیرند، بنابراین تلاش کنید در ابتدا اختلاف بین آن‌ها را به سازش بکشانید.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.