تیک‌تاک، مشاور و وزیر ترامپ را به جان هم انداخت!

اختلافات مشاور رئیس‌جمهور و وزیر خزانه‌داری آمریکا بر سر اپلیکیشن چینی تیک‌تاک موجب برخورد این دو نفر با یکدیگر در جلسه کاخ سفید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، روز گذشته میان «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، و «پیتر ناوارو» مشاور تجاری کاخ سفید، بر سر ممنوعیت استفاده اپلیکشین تیک‌تاک از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور، مجادله‌ای صورت گرفت.

هفته گذشته ترامپ در حکمی دستور ممنوعیت هرگونه معامله با شرکت چینی بایت دانس، مالک شبکه اجتماعی تیک‌تاک چین را صادر کرد. ترامپ همچنین اعلام کرد از ۴۵ روز دیگر، هرگونه تراکنش با شرکت تنسن (TENCENT)، مالک نرم افزار موبایلی ویچت ممنوع است.

به  نوشته پایگاه خبری هیل، در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور دونالد ترامپ برگزار شده است، استیون منوچین خواستار بازنگری شرکت مایکروسافت در خرید اپلیکیشن تیک‌تاک شده در حالی که پیتر ناوارو مخالفت قاطعانه خود را با این اپلیکیشن اعلام می‌کرده و خواستار ممنوعیت تمام و کمال آن بوده است.

منابعی که از این نزاع خبر دادند آن را «ضرب و شتم» و «کتک‌کاری» عنوان کرده‌اند.

اما ناوارو اخبار افشا شده از این ملاقات را «اغراق آمیز»، «غیرواقعی» و مخرب توصیف کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «یکی از قوت‌ها رئیس جمهور ترامپ مشاهده نظرات درست و البته گاهی مخالف است و این باعث می‌شود تا به آنچه که برای آمریکا بهتر است برسیم.»

شایان ذکر است، دونالد ترامپ از تصمیم مایکروسافت برای خرید تیک‌تاک حمایت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
چقدر مشکلات زیاده مثل مسولین ما مشکلات کشور ول کردند به دنبال چی هستند
آخرین اخبار