روسیه: محدودیت «تیک تاک» نشانه تلاش آمریکا برای سلطه‌گری در عرصه بین‌المللی اطلاعات است

روسیه اعلام کرد تلاش‌های مقامات آمریکا برای محدودیت استفاده از اپلیکیشن «تیک تاک» نشان می‌دهد این کشور به دنبال سلطه‌گری در عرصه بین‌المللی اطلاعات است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی رسمی چین در صفحه توییتر خود به نقل از وزارت امور خارجه روسیه نوشت تلاش آمریکا برای ایجاد محدودیت در برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تیک تاک» به مثابه سلطه گری آمریکا بر عرصه بین المللی اطلاعات است.

صفحه شبکه تلویزیونی رسمی چین در این خصوص در توییتر نوشت روسیه معتقد است «تلاش آمریکا برای ایجاد محدودیت شدید در آپلود ویدئو‌های کوتاه "تیک تاک " شبکه اجتماعی مشهور، نمونه‌ای آشکار از رقابت اقتصادی نابرابر و سلطه گری آمریکا بر عرصه جهانی اطلاعات است.»

تنش‌های پکن و واشنگتن طی ماه‌های اخیر و همزمان با شیوع ویروس کرونا و تصویب لایحه امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ به اوج خود رسیده است. آمریکا بار‌ها چین را عامل گسترش ویروس کرونا در جهان خوانده و این کشور را به مخفی‌کاری متهم می‌کند. از سوی دیگر و در دخالتی آشکار در امور داخلی چین، تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را نقض استقلال این منطقه خودمختار اعلام کرده است.

در راستای این تنش‌ها، چندی پیش مقامات آمریکایی اعلام کردند قصد دارند استفاده از اپلیکیشن تیک تاک را برای شهروندان خود به دلایل نگرانی‌های امنیتی ممنوع کنند.

روز پنجشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حکمی دستور ممنوعیت هرگونه معامله با شرکت چینی بایت دانس، مالک شبکه اجتماعی تیک‌تاک چین را صادر کرد. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد از ۴۵ روز دیگر، هرگونه تراکنش با شرکت تنسن (TENCENT)، مالک نرم افزار موبایلی ویچت ممنوع است.

پیش‌تر مجلس سنای آمریکا نیز به ممنوعیت استفاده کارمندان دولت این کشور از نرم افزار چینی «تیک‌تاک» رای مثبت داد.

بنابر اعلام مقامات تیک تاک بیشترین کاربران این نرم‌افزار، چیزی حدود ۶۰ درصد، شهروندان آمریکایی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار