مرگ ۱۳۷۹ نفر دیگر در آمریکا ظرف ۲۴ ساعت

آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته شاهد جان باختن بیش از ۱۳۰۰ نفر دیگر بر اثر کرونا بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد ۱۳۷۹ نفر دیگر ظرف ۲۴ ساعت تا ساعت ۸:۳۰ دقیقه پنجشنبه شب به وقت آمریکا (۵ صبح جمعه به وقت ایران) در این کشور جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش، این سومین روز متوالی است که آمار قربانیان کرونا در آمریکا به بالای ۱۲۰۰ نفر می‌رسد.

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا به ۱۵۱ هزار و ۸۲۶ نفر رسیده که این آمار، آمریکا را در رتبه نخست در میان کشور‌های جهان قرار می‌دهد. در حالی دانشگاه جانز هاپکینز آمار قربانیان کرونا را ۱۵۱ هزار نفر اعلام کرده، که برخی منابع دیگر از جمله پایگاه جهانی worldometers این آمار را بالای ۱۵۵ هزار نفر اعلام کرده است.

بر طبق این آمار، آمریکا روز پنجشنبه همچنین شاهد ۷۲ هزار و ۲۳۸ مورد جدید ابتلا به کرونا بود که این به معنای آن است این کشور شاهد تقریبا ۴.۵ میلیون ابتلا به این بیماری از زمان آغاز این همه گیری است. این در حالی است که دست کم ۱.۴ میلیون نفر از کرونا در آمریکا بهبود یافته اند.

ایالت ساحلی فلوریدا یکی از ایالت‌هایی بوده است که بیشترین آمار مرگ و میر را در روز پنجشنبه به خود اختصاص داد؛ بطوری که تنها در این ایالت ۲۵۳ نفر در این روز جان خود را از دست دادند.

در ایالت فلوریدا که به «ایالت نور آفتاب» (Sunshine State) نیز معروف است، شمار موارد ابتلا از نیویورک نیز پیشی گرفته است. پیشتر نیویورک بالاترین آمار را از زمان آغاز همه گیری درزمینه کرونا به خود اختصاص داده بود.

پس از آنکه آمریکا شاهد نوعی بهبود در مسأله شیوع کرونا در اواخر بهار بود، این کشور از پایان ماه ژوئن افزایش شدیدی را در موارد ابتلا به کرونا، به خصوص در مناطق غربی و جنوبی تجربه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار