جهش آمار ابتلا به کرونا در ایالت ویکتوریای استرالیا

مقامات ویکتوریای استرالیا از جهش آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر در این ایالت خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی، مقامات ایالت ویکتوریای استرالیا امروز پنجشنبه از جهش آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا خبر دادند که این مسأله نگرانی‌ها را از ناکارآمد بودن قرنطینه کردن شش هفته‌ای ملبورن، مرکز ایالت ویکتوریا برجسته کرده است.

مقامات ایالت ویکتوریا امروز پنجشنبه اعلام کردند در شبانه روز گذشته ۷۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این ایالت به ثبت رسیده؛ همچنان که ۱۳ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. این آمار نشان از جهش ۳۶ درصدی موارد ابتلا در این ایالت حکایت دارد.

دنیل اندروز (Daniel Andrews) نخست وزیر ایالت ویکتوریا، امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۳ مورد جدید بیماری کووید-۱۹ در این ایالت ثبت گردیده و ۱۳ تن دیگر جان باخته اند.

وی همچنین اعلام کرد که ۳۱۲ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان‌های ایالت ویکتوریا بستری شده اند که از این تعداد ۳۴ تن آن‌ها در بخش‌های مراقبت ویژه قرار دارند.

با ثبت ۷۲۳ مورد جدید ویروس کرونا در ویکتوریا، شمار مجموعی افراد مبتلا به ۹۹۹۸ نفر رسیده و ۱۰۵ نفر جان باخته اند.
اکنون نگرانی‌ها از این مسأله است که قرنطینه شش هفته‌ای ملبورن، مرکز ایالت ویکتوریا که از تاریخ هفتم ژوئیه آغاز شده بود، نیازمند آن است که تمدید شود. همچنین این آمار حاکی از آن است که استرالیا شاهد مرگبارترین روز خود در این همه گیری بوده است.

هفته گذشته دولت محلی ایالت ویکتوریای استرالیا اعلام کرده بود افراد بیماری که قوانین قرنطینه را می‌شکنند و یا آنکه در زمان مناسب اقدام به انجام آزمایش نمی‌کنند، سبب می‌شوند که شیوع این بیماری با وجود اقدامات قرنطینه‌ای ادامه پیدا کند.

دنیل اندروز گفته بود: اگر شما نشانه‌های بیماری را پیدا کرده اید، تنها چیزی که شما می‌توانید انجام دهید، آزمایش دادن است. شما نباید به سر کار بروید؛ چرا که تمام کار‌هایی که شما انجام می‌دهید، انتشار ویروس است.

گفتنی است طبق دومین فرمان «در خانه بمانید» ملبورن، افراد نمی‌توانند خانه‌های خود را به جز برای انجام ورزش، خرید غذا، کار و یا انجام اقدامات نگهداری و پرستاری ترک کنند.

ملیورن نخستین شهری از استرالیاست که زدن ماسک در فضا‌های عمومی را اجباری کرده است و از روز دوشنبه، این الزام برای تمام ایالت ویکتوریا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار