فعالیت مجازی کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزایش می‌یابد

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: فعالیت مجازی کتابخانه های عمومی این استان به سبب شیوع ویروس کرونا توسعه بیشتری می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر هلاکویی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان بیان کرد: تعطیلات تابستان به ویژه در شرایطی که به علت شیوع ویروس کرونا امکان حضور مردم در مرکز‌های پر رفت و آمد وجود ندارد، بهترین فرصت برای کتاب‌خوانی و استفاده از خدمات کتابخانه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز، چون دیگر امکان حضور مردم مانند گذشته برای برنامه‌های جمعی از جمله نقد و بررسی کتاب، نشست‌های کتاب‌خوانی و گروه‌های مطالعاتی وجود ندارد، مقرر شد فعالیت‌های مجازی کتابخانه‌ها بیشتر شود که در این راستا تاکنون پویش‎‌های کتاب‌خوانی و معرفی کتاب، تهیه روزنامه دیواری و مسابقه‌های نقاشی برگزار شده است.

هلاکویی در ادامه از برگزاری جشنواره کتابخانه رضوی به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌ها در فضای مجازی یاد کرد و اظهار داشت: این جشنواره امسال با وجود تعطیلی کتابخانه‌ها به علت بیماری کرونا، ۲۰۰ درصد رشد داشت.

او همچنین بیان کرد: ۱۲۰ هزار نفر امسال در جشنواره کتابخانه رضوی اصفهان شرکت کردند و این استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که از نظر تعداد شرکت کنندگان یک رکوردشکنی هم به شمار می‌آید.

هلاکویی افزود: مخزن‌های کتابخانه‌ها به علت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بسته است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابداران، کتاب مورد نظر خود را تحویل بگیرند و پس از مطالعه و برگشت آن، در فقسه قرنطنیه کتابخانه قرار دهند تا پس از ۲ تا ۳ هفته دوباره در مخزن کتابخانه گذاشته شود.

او در مورد بخش کودک کتابخانه‌های استان اصفهان افزود: فعالیت‌های این بخش مستلزم حضور جمعی کودکان و نوجوانان است که به علت رعایت دستور‌های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خودداری از تجمع، متوقف شده، اما اگر کودک و نوجوانی نیاز به کتاب داشته باشد، باید با همراهی والدین به کتابخانه‎ها مراجعه کنند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان تاکید کرد: ارایه خدمات به کتاب‌خوانان در سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان نیز در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن و استفاده از ماسک، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان یادآور شد: پس از شیوع ویروس کرونا با تصمیم ستاد ملی مقابله با این بیماری، کتابخانه‌ها به مدت سه ماه تعطیل شده بود که کار آماده‌سازی و ضدعفونی کردن کتابخانه‌ها در مرحله نخست پس از بازگشایی انجام و در مرحله بعدی قفسه‌های قرنطینه کتاب تعبیه شد.

به گفته او، بیشترین کتابخانه‌های کشور مربوط به استان اصفهان است و شهرستان‌های کاشان و خمینی‌شهر پس از اصفهان، دارای بیشترین تعداد کتابخانه در این استان هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار