فعالیت کتابخانه های عمومی اصفهان به شکل عادی برمی گردد

سرپرست اداره کل کتابخانه های استان اصفهان گفت: با توجه به دستورالعمل های ابلاغ شده در چند فاز فعالیت کتابخانه های عمومی اصفهان به شکل عادی برمی گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر هلاکویی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به دو فازِ بازگشایی کتابخانه‌ها در استان اصفهان اظهار داشت: فاز نخست بازگشایی کتابخانه با مقدمات اولیه و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده انجام شد و در فاز دوم، کتابخانه‌ها طبق ساعت کاری گذشته مشغول به خدمت رسانی هستند.

او افزود: در حال حاضر قرائت خانه‌های کتابخانه‌های عمومی تعطیل است؛ مقرر شده است که مقدمات حضور اعضای کتابخانه فراهم شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان اشاره‌ای هم به تغییر سیستم اداره کتابخانه‌ها به قفسه بسته داشت و افزود: برای حفظ سلامت همکاران کتابخانه و اعضا، «قفسه قرنطینه برای منابع بازگشتی» در کتابخانه‌ها تعبیه شده است و منابع مرجوعی پس از چند روز به قفسه کتاب برگردانده شود.

هلاکویی با اشاره به تعطیلی بخش نشریات در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: سالن مطالعه براساس دستورالعمل ابلاغ شده بازگشایی می‌شود و بخش کودک و فعالیت‌های مربوط به آن هم تعطیل است.

او بیان داشت: کتابداران مشغول تکمیل پروفایل کتابخانه و اصلاح داده‌های مجازی و نادرست هستند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان اشاره‌ای هم به جایگاه نخست استان اصفهان در کتابخانه‌های عمومی داشت و گفت: در استان اصفهان ۱۹۱ کتابخانه نهادی، ۱۱۰ کتابخانه مشارکتی و ۴ کتابخانه مستقل دارد و با مجموعه‌ای بالغ بر سه میلیون و ۷۰۰ هزار جلد کتاب به ۲۰۰ هزار نفر عضو به خدمت رسانی می‌کند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار