آغاز بخش دیگری از عملیات «ابطال العراق» در دیاله

فرمانده عملیات مشترک عراق اعلام کرد بخش جدیدی از مرحله چهارم عملیات «ابطال العراق» با هدف پیگرد عناصر تروریستی و پاکسازی استان دیاله از سه محور، با حضور نیرو‌های ارتش و الحشدالشعبی آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخباریه، «عبدالامیر کامل الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای درباره مرحله چهارم عملیات ابطال العراق و آغاز بخش سوم آن خبر داد.

وی اعلام کرد: عملیات ابطال العراق در مرحله چهارم ۱۱ جولای در استان دیاله آغاز شد و از لحاظ تاکتیکی با مراحل قبل تفاوت داشت و این به علت تفاوت‌های محیط جغرافیایی و منطقه عملیات بود.

بر اساس این بیانیه، مرحله چهارم عملیات ابطال العراق چند بخش دارد که شامل:

بخش اول: که از ۱۱ تا ۱۳ جولای با حضور نیرو‌های ارتش، پلیس فدرال، واکنش سریع و الحشدالشعبی انجام شد و هدف از آن بررسی و تفتیش محور‌ها و تخریب شماری از مخازن تسلیحاتی داعش و ارزش گذاری مناطق عملیات بود.

بخش دوم: از ۱۵ تا ۲۳ جولای انجام شد که شامل فعال سازی یگان‌های فرماندهی عملیات دیاله از جمله یگان فرماندهی و نظارت، مشخص کردن مسئولیت‌ها و مسدود کردن تمامی راه‌های نفوذ به یگان‌های عملیات دیاله و همزمان بازگرداندن روستا‌های مهجور و خانواده‌های آوارگان بود و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی مناطق استان را مجددا ارزیابی کردند.

بخش سوم: از امروز (یک‌شنبه) با حضور یگان‌های عملیات دیاله از سه محور آغاز می‌شود؛ که محور اول را ارتش و نیرو‌های لشکر سی و هفتم و یگان‌هایی از فرماندهی عملیات دیاله برعهده دارند. محور دوم در دست پلیس دیاله با پشیبانی یگان‌هایی از پلیس فدرال و واکنش سریع است و محور سوم عملیات در دست نیرو‌های الحشد الشعبی است.

بخش سوم مرحله چهارم عملیات ابطال العراق در استان دیاله با هدف پیگرد عناصر هسته‌های خاموش داعش و ایجاد فضایی امن برای بازگشت خانواده‌های آواره به مناطق «المخیسة، توکل، حوض دیالى، جنوب خانقین، زور ام الحنطة والعبارة» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار