سی‌ان‌ان: پمپئو بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکاست

مقاله نویس شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا، مایک پمپئو را به دلیل رویکرد متعصبانه، بدترین وزیر خارجه تاریخ ایالات متحده نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک رسانه آمریکایی در تحلیلی مایک پمپئو را بدترین وزیر خارجه تاریخ این کشور توصیف کرد.

یادداشت نویس شبکه خبری سی‌ان‌ان در مقاله‌ای نوشت پمپئو نه تنها بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکاست بلکه یکی از معتصب‌ترین افراد نیز محسوب می‌شود.

دیوید میلر، از اعضای ارشد بنیاد کارنگی، معتقد است پمپئو وزارت خارجه آمریکا را سیاست‌زده کرده است و اقداماتش در راستای مقاصد شخصی خود و حفاظت از دونالد ترامپ در برابر پاسخگویی و حاکمیت قانون است.

میلر در مقاله خود تشکیل کمیسیون موسوم به حقوق غیرقابل نفوذ از سوی وزیر خارجه آمریکا را نمود آشکار جاه‌طلبی‌های سیاسی و تعصبات عقیدتی پمپئو می‌داند. کمیسیونی که هدف اصلی از بنیانگذاری آن بررسی نقش حقوق‌بشر در سیاست خارجی آمریکاست.

وزیر خارجه آمریکا پیشگام کمپین ضد چینی و روسی دونالد ترامپ است. پمپئو در ماه‌های اخیر به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و مسئله هنگ‌کنگ چین را هدف انتقادات خود قرار داده است.

وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در ادامه کارزار ضد چینی خود اعلام کرد در حال حاضر وظیفه واشنگتن و متحدانش واداشتن چین به تغییر رفتار است. مایک پمپئو اعلام کرد آمریکا و متحدانش باید از روش‌های خلاقانه‌تر و قاطع‌تر برای اعمال فشار بر حزب حاکم چین به منظور تغییر رفتار خود استفاده کنند. وزیر خارجه آمریکا از این کار به «ماموریت زمانه ما» یاد کرد.

پمپئو با تاکید بر اینکه نگرانی سران پیشین آمریکا در خصوص ورود چین به بازار‌های جهانی در دهه ۷۰ میلادی کاملا درست بوده، افزود نگرانی رئیس‌جمهور نیکسون کاملا بجا بود از اینکه راهیابی چین به بازر‌های جهانی را یک فرانکشتاین جدید می‌دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
قدرت امریکا در جهان رو به سقوط است و پمپئو این را به خوبی فهمیده
آخرین اخبار