آمریکا نیروی نظامی بیشتری به نروژ اعزام می‌کند

فرمانده نیروی دریایی آمریکا به مقامات نظامی نروژ اطمینان داد که علی‌رغم مشکلات موجود، واشنگتن تعهدات خود در قبال این کشور اروپایی را انجام خواهد داد و نیروی بیشتری به آنجا اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «رنکاین گالووی» فرمانده نیرو‌ی دریایی آمریکا در اروپا، به نروژ اطمینان خاطر داد که علی‌رغم تغییرات در نیروی دریایی آمریکا که ممکن است بر توانایی دفاعی متحدان آن تاثیر قابل توجهی داشته باشد واشنگتن به وعده پشتیبانی و تعهدات خود در قبال نروژ کاملا پایبند است.

این فرمانده در گفتگو با یک روزنامه نروژی در این خصوص گفت «ما به توسعه همکاری‌های امنیتی قوی خود با نروژ ادامه می‌دهیم.» او اضافه کرد تمرینات نظامی در این کشور افزایش می‌یابد و حضور مداوم ما اینجا پویاتر خواهد شد».

گالووی در ادامه این مصاحبه اضافه کرد «پیش‌بینی می‌کنیم تا پاییز امسال حدود ۴۰۰ نیروی دریانورد به نروژ اعزام شود و اوایل سال ۲۰۲۱ نیز ۱۰۰۰ تفنگدار دیگر به جمع نیرو‌های حاضر در این کشور افزوده می‌شود.»

روزنامه نروژی در ادامه این مصاحبه نوشت این برنامه اعزام نیروی بیشتر از سوی آمریکا به نروژ تحت عنوان برنامه «آرایش نیرو ۲۰۳۰» صورت می‌گیرد و به منظور ترسیم یک نیروی دریایی در کنار نیرو‌های زمینی انجام می‌شود.

به طور دقیق‌تر هدف اصلی این نیرو‌ها انجام ماموریت‌های نظامی در دریای جنوبی چین خواهد بود.

فرانک باک جنسن، وزیر دفاع نروژ نیز در این خصوص تاکید کرد حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور پویاتر خواهد شد. او گفت «ممکن است ۷۰۰ نیروی دریایی آمریکا که در سال‌های اخیر در نروژ حضور داشتند تعدادشان بیشتر شود و یا کمتر، اما مطمئنا هنگام انجام تمرینات نظامی بر شمار آن‌ها افزوده خواهد شد.»

حضور تفنگداران آمریکایی در نروژ، اختلاف دیرینه میان مسکو و اسلو است. مسکو همکاری گسترده میان آمریکا و نروژ را اقدامی تحریک کننده می‌پندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار