آمریکا یک ناوشکن دیگر به دریای سیاه اعزام کرد

نیروی دریایی آمریکا یک ناوشکن جنگی دیگر را به منظور شرکت در یک تمرین دریایی مشترک با اوکراین راهی آب‌های دریای سیاه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا در منطقه اروپا-آفریقا از اعزام یک ناوشکن  به دریای سیاه به منظور شرکت در تمرینات دریایی مشترک با اوکراین خبر داد.

ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناوشکن موشکی کلاس Arleigh Burke در ۱۹ ژوئیه برای شرکت در بیست‌ویکمین رزمایش مشترک با اوکراین راهی دریای سیاه شد. این بیانیه می‌افزاید این پنجمین ناو جنگی آمریکاست که از ابتدای سال ۲۰۲۰ وارد آب‌های دریای سیاه می‌شود. پیشتر ناو‌های USS Oak Hill و USS Porter به منطقه اعزام شدند.

ناو‌های جنگی آمریکا مستقر در دریای سیاه، پیش از این در تمرینات مشترک دریایی با کشور‌های بلغارستان، رومانی، ترکیه و نیز گارد ساحلی گرجستان شرکت کرده‌اند.

بنا به نوشته اسپوتنیک، انتظار می‌رود نزدیک به ۲ هزار نیروی نظامی، ۲۷ فروند ناو جنگی و ۱۹ فروند هواپیما در این تمرینات دریایی مشترک مشارکت داشته باشند. علاوه بر آمریکا، بلغارستان، فرانسه، گرجستان، نروژ، رومانی، اسپانیا، ترکیه و اوکراین نیز در این تمرین دریایی مشترک حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۸:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۹
انشا الله اونم آتیش بگیره...
آخرین اخبار