ترکیه: همکاری‌های خود با دولت وفاق ملی لیبی را ادامه خواهیم داد

شورای امنیت ملی ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرده که «آنکارا در کنار مردم لیبی و در برابر ظلم و ستم خواهد ایستاد».

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، شورای امنیت ملی ترکیه روز چهارشنبه به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور تشکیل جلسه داد. موضوع اصلی گفت‌وگو در این نشست، تنش های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان و همچنین تحولات اخیر لیبی بود.

همچنین مباحث مهم دیگری مانند فعالیت های اکتشاف گاز در دریای مدیترانه، مبارزه با تروریسم در داخل و خارج از کشور مخصوصا در شمال سوریه و عراق از دیگر مباحث مهمی بوده که در این نشست در مورد آن گفت‌وگو شد.

شورای امنیت ملی ترکیه همچنین در این نشست بار دیگر بر حمایت مستمر ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی تأکید کرد.

شورای مذکور در بیانیه‌ای که پس از نشست کاری خود منتشر کرده، افزوده است: «آنکارا همکاری‌های خود با دولت وفاق ملی لیبی را همچنان ادامه خواهد داد».

شورای امنیت ملی ترکیه همچنین از همه کشورها خواسته تا حمایت خود را دولت قانونی لیبی مستقر در طرابلس ابراز کنند. همچنین از جامعه جهانی خواسته شده تا هرگونه کمکی به ارتش تحت امر خلیفه حفتر متوقف شود. 

اصرار ترکیه به دخالت نظامی در لیبی و همچنین ایجاد پایگاه در این کشور در حالی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا تهدید کرده که اقدام به تحریم آنکارا خواهد کرد.

سازمان ملل هم ضمن انتقاد از رویه ترکیه در حمایت مستقیم نظامی در لیبی، از این کشور خواسته تا به تحریم تسلیحاتی لیبی احترام بگذارد و آتش درگیری‌ها در این کشور را شعله‌ور نکند. 

در خصوص بحران اخیر بین آذربایجان و ارمنستان هم شورای امنیت ملی ترکیه تاکید کرده که طرف «برادران آذربایجانی» را می‌گیرد. 

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار