تاکید چاووش‌اوغلو بر لزوم ‌حل بحران لیبی از طریق سیاسی

وزیر خارجه ترکیه با اعلام اینکه کسانی که تاکنون راه‌حل نظامی را در لیبی ترجیح داده‌اند، شکست خوردند، تاکید کرد تنها راه‌حل در این کشور راه‌حل سیاسی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در نشست مشترک خبری با کالا آنکورائو، همتای نیجری خود در نیامی-پایتخت این کشور- تاکید کرد تنها راه‌حل در لیبی راه‌حل سیاسی است.

او اظهار داشت: کسانی که تاکنون راه‌حل نظامی را ترجیح داده‌اند، در میدان شکست خوردند. ناکام ماندند و پیروز نخواهند شند. باید متقاعد باشند که تنها راه‌حل در لیبی راه‌حل سیاسی است. راه دیگری وجود ندارد. باید درک کنند که از راه دیگری نمی‌توانند به هدفی برسند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت که در دیدار با وزیر امور خارجه نیجر در مورد تحولات منطقه‌ای به‌ویژه لیبی بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

شایان ذکر است دولت وفاق ملی لیبی پیشتر برای مقابله با شبه‌نظامیان وابسته به خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته لیبیایی در شرق لیبی، از ترکیه درخواست کمک کرده بود. اقدامات نظامی ترکیه در لیبی مورد انتقاد بسیاری از کشور‌های عربی قرار گرفته است.

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار