اردوغان: ترکیه حق خود را بدون تجاوز به دیگران استیفا می‌کند

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به عملیات کشورش در لیبی گفت آنکارا حق خود را بدون تجاوز به دیگران می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی گفت آنکارا هیچ چشم داشتی به کشور دیگری ندارد و حقوق خود را بدون تجاوز به دیگران می‌گیرد.

رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی تصریح کرد: ما به دولت مشروع وفاق ملی لیبی مطابق توافق‌های مشترک پشتیبانی ارائه می‌دهیم. ما پیوسته از مظلومان حمایت کرده و خواهیم کرد و این روش مداوم ماست که آن را ادامه خواهیم داد.

او همچنین افزود: ترکیه به گرفتن حق خود بدون تجاوز به دیگران ادامه می‌دهد.

اردوغان همچنین اعلام کشورش در سوریه تا زمان به امنیت رسیدن ملت سوریه باقی خواهد ماند.

این سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از آن منتشر می‌شود که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر برای مداخله احتمالی در لیبی با استقرار نیرو‌های مسلح کشورش در خارج از کشور به منظور آنچه «مبارزه با شبه نظامیان جنایتکار» و «عناصر تروریستی خارجی» خوانده شده بود، موافقت کرد.

گفتنی است مصر از بی ثباتی لیبی نگران است و ترکیه از دولت مورد حمایت جامعه جهانی در طرابلس حمایت می‌کند؛ دولتی که نیروهایش به شهر سرت در مرکز کشور با این امید که بتوانند آنجا را از دست ارتش ملی لیبی آزاد کنند، نزدیک شده اند.

شهر سرت از بنادر دروازه‌ای صادرات نفت به حساب می‌آید که ارتش ملی لیبی کنترل آن را در دست دارد. عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در ماه گذشته اعلام کرد شهر سرت خط قرمز کشورش است. مصر از خلیفه حفتر در کنار امارات و روسیه حمایت می‌کند.

مقامات مصر غالبا به گروه مسلح در طرابلس و غرب لیبی لقب شبه نظامی اطلاق می‌کند و معتقد است خلیفه حفتر نیروی مبارزه با تروریسم را رهبری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۹
آحه بی شرف شما که از داعش نفت میخریدید چگونه از مظلوم دفاع میخواید بکنید ایا اون نفت به قیمت خاک خون کشید و تجاوز به آنها نبود ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۴۶ ۳۱ تير ۱۳۹۹
برو استعفا بده .
آخرین اخبار