مقام بهداشتی آمریکایی: کرونا آمریکا را به زانو در آورده است

مدیر مراکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در خصوص شمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا و به زانو در آمدن این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری گاردین، رابرت ردفیلد، مدیر مراکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا شب گذشته ضمن حضور در جلسه کنگره، با اشاره به شمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور گفت این بیماری آمریکا را به زانو درآورده است.

او گفت: ما نهایت تلاش خود را کرده ایم تا با این ویروس مقابله کنیم، اما واقعیت این است که کرونا این ملت [آمریکا] را به زانو درآورده است.

ردفیلد با اشاره به کاهش بودجه بخش سلامت عمومی آمریکا اظهار داشت، سرمایه گذاری‌های بیشتری برای این بخش مورد نیاز است. او گفت: به احتمال زیاد، برای مقابله با این ویروس کوچک نیاز است ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کنیم.

او نسبت به کاهش بودجه بخش تحلیل داده ها، آزمایشگاه ها، نیروی کار بخش عمومی، و امنیت جهانی در حوزه سلامت هشدار داد.

در همین حال، آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا که در جلسه کنگره آمریکا حضور داشت ضمن واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور درباره کاهش شمار تست‌های کرونا گفت: کاملا برعکس است و ما قرار است آزمایش‌های کرونای بیشتری بگیرم.

ترامپ در این سخنرانی انتخاباتی خود در تالسای اکلاهما اعتراف کرد که برای پایین آوردن آمار مبتلایان به کرونا دستور داده است که کمتر از مردم تست بگیرند. او گفت: «گرفتن تست مثل شمشیر دو لبه است. در مورد ویروس کرونا وقتی شما به میزان زیادی آزمایش می‌گیرید افراد مبتلا و موارد بیشتری را پیدا می‌کنید؛ به خاطر همین به افرادم گفتم لطفاً کمتر تست بگیرید! ولی آن‌ها تست می‌گیرند، طوری که نمی‌دانیم چه خبر است.»

ترامپ در حالی چنین دستوری داده است که شمار مبتلایان کرونا در آمریکا به بیش از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار نفر رسیده است و بیش از ۱۲۳ هزار نفر بر اثر کووید-۱۹ جان باخته اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار