جهان همچنان در جدال با یک ویروس منحوس؛

موارد ابتلا به کرونا در ۲۳ ایالت آمریکا در مقایسه با هفته پیش بیشتر شده است

سی ان ان گزارش داد آمار ابتلا به ویروس کرونا در نزدیک به نیمی از ایالت‌های آمریکا افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، آمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در آمریکا از مرز صد و بیست هزار نفر گذشته است و هیچ نشانه‌ای از کاهش روند ابتلا به کووید-۱۹ دیده نمی‌شود. فلوریدا، تگزاس و آریزونا شاهد افزایش نگران کننده موارد ابتلا به این بیماری هستند. فلوریدا و تگزاس از بیش از ۴ هزار مورد ابتلا ظرف یک روز در پایان این هفته خبر دادند. میانگین موارد ابتلای جدید در آریزونا نیز ظرف سه هفته سه برابر شده است. اما نیویورک که در ابتلا کانون ابتلا به کرونا در آمریکا محسوب می‌شد، کمترین میزان ابتلا به کرونا را دارد.

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در حال حاضر در ۲۳ ایالت آمریکا در مقایسه با هفته پیش بیشتر شده است. آیا این ویروس دوباره از کنترل خارج شده است؟

کارشناس سی ان ان در این باره گفت: نگرانی من این است که پاسخ این سوال مثبت است. ما در ۱۸ ایالت شاهد افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کووید-۱۹ هستیم. رنگ ایالت‌ها در نقشه‌ای که ما هر روز نشان می‌دهیم، به تدریج عوض می‌شوند (و قرمز می‌شوند). ما به رغم اینکه هر روز چند صد نفر بر اثر این بیماری می‌مردند، بازگشایی ایالت‌ها را شروع کردیم و نتیجه همین می‌شود. اگر اقدامی صورت نگیرد، ما به سختی قادر خواهیم بود اوضاع را تحت کنترل نگه داریم و ناگهان یک روز صبح از خواب بلند می‌شویم و با آمار باور نکردنی روبرو می‌شویم. این چیزی است که ما باید از بروز آن جلوگیری کنیم. اما با شرایطی که اکنون در کشور وجود دارد، دشوار به نظر می‌رسد.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را دو میلیون و ۳۸۸ هزار و ۱۵۳ مورد و مجموع قربانیان آن را در این کشور، ۱۲۲ هزار و ۶۱۰ نفر گزارش کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بهتره یه نگاه به کشور خودمون باشه که همینطور درحال زیا دشدنه
آخرین اخبار