ترامپ صدور روادید را برای برخی کارگران خارجی تا پایان سال ممنوع کرد

اعلام ممنوعیت صدور روادید برای برخی کارگران خارجی از سوی رئیس جمهور آمریکا نقد‌های زیادی را متوجه او کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترامپ دوشنبه ورود برخی از کارگران خارجی به آمریکا را به طور موقت ممنوع کرد، اقدامی که بنا بر اعلام کاخ سفید به اقتصاد کشور که با شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است کمک می‌کند، اما گروه‌های تجاری به شدت با آن مخالف هستند.

خبرگزاری رویترز نوشت: ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که ورود کارگران خارجی با روادید H-۱B و مدیران و کارکنان تخصصی شرکت‌ها با روادید L را به طور موقت ممنوع می‌کند.

او همچنین ورود کارگران فصلی را که با روادید H-۲B وارد آمریکا می‌شوند و در صنایع مختلف کار می‌کنند را هم ممنوع اعلام کرد.

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تعلیق صدور روادید برای این افراد که از چهارشنبه اجرا می‌شود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، ۵۲۵ هزار فرصت شغلی برای کارگران آمریکایی ایجاد خواهد کرد.

این مقام بدون توضیح درباره این که دولت چگونه به این آمار و ارقام دست یافته است، عنوان کرد: این اقدام باعث می‌شود آمریکایی‌ها در سریع‌ترین فرصت ممکن به بازار کار بازگردند. اما شرکت‌هایی  مانند شرکت‌های بزرگ فناوری و اتاق بازرگانی آمریکا اعلام کردند که تعلیق صدور روادید مانع از بهبود اقتصادی پس از زیان ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ خواهد شد.

منتقدان این اقدام می‌گویند ترامپ از این بیماری همه گیر (به عنوان بهانه ای) برای دستیابی به هدف دیرینه خود برای کاهش مهاجرت استفاده می‌کند. آثار فوری این تصمیم احتمالاً محدود خواهد بود، چرا که کنسولگری‌های آمریکا در سراسر جهان هنوز بسته اند و امکان انجام روال عادی مربوط به صدور روادید وجود ندارد.

در بیانیه ترامپ، کارگران خارجی که هم اکنون در آمریکا هستند و دارندگان روادید معتبر در خارج، از این تصمیم معاف هستند، اما باید مجوز رسمی سفر برای ورود به آمریکا داشته باشند. وکلای مهاجرت دوشنبه بررسی کردند تا ببینند این تصمیم چه تأثیری روی موکلانشان که هم اکنون در خارج از آمریکا هستند، خواهد داشت.

در این بیانیه، کارگران زنجیره عرضه مواد غذایی و افرادی که ورودشان به کشور به منفعت ملی آمریکا کمک می‌کند، معاف شده اند. روادید J برای کار در مشاغل مربوط به تبادل فرهنگی، از جمله مشاوران اردو و خدمتکاران همچنین برای همسران کارگران با روادید H-۱B مشمول تعلیق صدور روادید هستند.

ترامپ برای انتخاب دوباره به سمت ریاست جمهوری در انتخابات سوم نوامبر تلاش می‌کند. او از موضع سختگیرانه خود درباره مهاجرت به عنوان شعاری انتخابات محور برای جلب حمایت رای دهندگان استفاده کرده است، هر چند که ویروس کرونا، تزلزل اقتصادی و اعتراضات سراسری به خشونت پلیس، این موضوع را تحت الشعاع قرار داده است.


بیشتر بخوانید:مخالفت شرکت‌های فناوری آمریکایی با دستور ضد مهاجرتی ترامپ


رئیس جمهور آمریکا با فشار برای محدود کردن صدور روادید شغلی از سوی برخی اعضای جمهوری خواه کنگره و گروه‌هایی رو به رو شده است که خواستار کاهش سطح مهاجرت به کشور هستند. ائتلاف نرم افزار بی اس ای که شامل مایکروسافت و اسلک است، در بیانیه‌ای از دولت خواست «از محدود کردن استخدام کارکنان خارجی متخصص و زبده خودداری» کند. این ائتلاف اعلام کرد: «این محدودیت‌ها تأثیر منفی بر اقتصاد آمریکا خواهد گذاشت و فرصت‌های شغلی را برای آمریکایی‌ها کاهش خواهد داد». 

داگ راند، از مؤسسان یک گروه طرفدار مهاجرت موسوم به بَوندلِس که خانواده‌ها را در خصوص نظام مهاجرت آمریکا راهنمایی می‌کند، اعلام کرد: معاف شدن روادید H-۲A برای آوردن کارگران خارجی به کشور نشان می‌دهد که صاحبان شرکت‌های بزرگ کشاورزی تنها افرادی هستند که در خصوص سیاست مهاجرت در این دولت نفوذ دارند». 

شرکت‌های متعلق به ترامپ یا منسوب به او از جمله باشگاه مارالاگو در فلوریدا از روادید H-۲B، که مشمول تعلیق شده است، استفاده می‌کردند. بسیاری از گروه‌های تجاری پیش از اعلام تعلیق صدور روادید، علیه این تصمیم لابی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
عرضه می داشت اقازاده های ما رو هم ریپورت می کرد
آخرین اخبار