سفر محرمانه رئیس موساد به عراق

در سفری از پیش اعلام نشده، یوسی کوهن، رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به پایگاه عین الاسد عراق رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «DefenseOne»، در سفری محرمانه و از پیش اعلام نشده، یوسی کوهن، رئیس دستگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی (موساد) به پایگاه عین الاسد در عراق سفر کرد.

بر پایه این گزارش، یوسی کوهن، در سفر خارجی خود به منطقه، از برخی کشور‌های عربی نظیر کویت و امارات متحده عربی بازدید به عمل آورد؛ همچنانکه سفری از پیش اعلام نشده به عراق داشت. او در این سفر غیر منتظره خود به عراق، با برخی از مستشاران آمریکایی در پایگاه عین الاسد دیدار کرد.

یوسی کوهن به تازگی و با عنوان رئیس دستگاه اطلاعاتی موساد و مشاور عالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در امور امنیتی، روابطی راهبردی را با برخی سران کشور‌های عربی برپا کرده است و سفر اخیر وی به عراق و پایگاه عین الاسد، نخستین گام در این راستا ارزیابی می‌شود.

پایگاه «دیفنس وان» آمریکا که اخبار ویژه امور نظامی و امنیتی را منتشر می‌کند، همچنین اعلام کرد: آمریکایی‌ها اقدامات دفاعی را در پایگاه عین الاسد پس از بمباران موشکی ایران تقویت کرده اند.

این در حالی است که پرواز‌های نظامی آمریکا در غرب عراق و در زمان سفر هوایی یوسی کوهن، رئیس دستگاه اطلاعاتی اسرائیل و دست راست نتانیاهو به عراق، افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، یوسی کوهن روز پنجشنبه ۱۸ ژوئن به پایگاه عین الاسد سفر کرده و در آنجا با ژنرال «اسکات مک کین» از مهمترین فرمانده‌های سنتکام و مسئول رسمی پایگاه دریایی آمریکا در بحرین دیدار کرد.

چندی پیش، پایگاه میدل ایست مونیتور فاش کرده بود رئیس دستگاه اطلاعاتی موساد به برخی کشور‌های عربی مانند مصر، اردن، قطر به منظور بررسی معامله قرن و الحاق کرانه باختری سفر کرده است.

گفتنی است این سفر در چارچوب اوضاع کنونی منطقه و نیز تحولاتی که صحنه بین الملل در سایه شیوع کرونا و نیز گفتگو‌های راهبردی میان بغداد و واشنگتن شاهد آن بوده، صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
مسعود
۱۷:۴۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
به سلامتی، اینم از کشور دوست و برادر عراق! حتما مقامات عراقی هم از این سفر اطلاعی نداشتن!
Iran (Islamic Republic of)
..............
۱۵:۰۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
تا دیر نشده تو همون خاک عراق ترورش کنن شغال کثیف ، باید انتقام سردار دلهارو از این حرومزادها گرفت
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۱۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
این یعنی:
""ترور شهیدسردار حاج قاسم سلیمانی و شهیدابومهدی المهندس و یاران همراهشان""بطور قطع و یقین و بدون شک توسط ارتش سنتکام آمریکا و دستگاههای اطلاعاتی رژیم منحوس صهیونیستی انجام گرفته و نقش اسرائیل در این عملیات تروریستی دولتی کاملاً آشکار است........ چرا؟ فرماندهان عالیرتبه کشورهای محور مقاومت دست به عملیات تلافی جویانه نمی زنند؟ همین عملیات تروریسم دولتی در فلسطین انجام شد.....همین عملیات تروریستی در لبنان انجام شد......همین عملیات تروریسم دولتی در فرودگاه سوریه انجام شد......چرا؟......چرا؟.....
جواب دندان شکن داده نمیشود؟ آیا این خیانت به خون شهداء محورمقاومت نیست؟ با اینکه همکاری آمریکا و اسرائیل در تمام این ترورها اظهرمن الشمس است؟
United States of America
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
مرگ بر اسرایل مرگ بر امریکا همه کاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بعد از شهادت سرداران بی مانند ما این کفتارها مرد شدند میخواهند خودی نشان دهند کجا هستند فرزندان عراق تا نیست و نابود کنند قاتلان سرداران بی مثل ومانند را.این کار بسیار خطرناکی ست سکوت جایز نیست این خود مرگ ست.ننگ بر نیرنگ نامردی شان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
رژیم صهیونیستی دشمن جهان اسلام و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
باز چه نقشه ای تو کله پوکشونه
هنوز داعش سازیشون براشون درس عبرت نشده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۳ تير ۱۳۹۹
باز چه نقشه ای تو کله پوکشونه
هنوز داعش سازیشون براشون درس عبرت نشده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۳ تير ۱۳۹۹
طرح عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس یکی از خائنانه ترین طرحها ست و سران برخی کشورهای اسلامی تاوان این اشتباه راهبردی را پرداخت خواهند کرد رژیم صهیونیستی و آل سعود در عصر حاضر خطرناکترین دشمنان امت اسلامی محسوب میشوند و باعث ویرانی ، اختلاف و عدم اتحاد کشورهای اسلامی محسوب میشوند.
آخرین اخبار