درخواست کمک خلیفه حفتر از رژیم صهیونیستی فاش شد

بنابر افشای یک رسانه صهیونیستی، یک مقام نزدیک به خلیفه حفتر خواستار حمایت این رژیم از نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنابر اعلام یک روزنامه صهیونیستی یک مقام لیبیایی نزدیک به ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی از رژیم صهیونیستی درخواست حمایت کرده است.

عبدالسلام البدری، نخست وزیر دولت شرق لیبی و از متحدان خلیفه حفتر در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «مارکو ریشون» خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ما هیچگاه با تل‌آویو دشمن نبوده و نخواهیم بود و امیدواریم شما از ما حمایت کنید.

البدری، که در پناهگاه بنغازی حفتر مستقر است، از رژیم صهیونیستی خواسته است تا با همراهی یونان، قبرس، مصر و لبنان با در پیش گرفتن یک ابتکار عمل سیاسی تازه به توافق دریایی مشترک دست یابد. این متحد خلیفه حفتر این ابتکار عمل را در راستای مقابله با توافق مرزی دریایی جدید میان ترکیه و دولت قانونی لیبی دانسته است.

البدری ضمن ابراز حمایت از راه حل دو کشور برای مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت ما به دنبال نقشه جدیدی هستیم که منافع ما را در کنار سایر کشور‌ها در نظر بگیرد.

لیبی هیچ رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی ندارد و هم به صورت عمومی و هم به صورت رسمی نسبت به عادی سازی روابط با تل‌آویو در این کشور بیزاری وجود دارد.

از سال ۲۰۱۱ و پس از سرنگونی معمر قذافی، در این کشور آفریقای شمالی دودستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد، اما نیرو‌های حفتر که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

طرف‌های درگیر در لیبی از حمایت کشور‌های خارجی برخوردارند و این مسئله سبب شعله‌ور شدن بیشتر جنگ و پیچیده شدن اوضاع شده است. کشور‌های خارجی هر کدام به دنبال منافع خود از یکی از گروه‌های درگیر در لیبی حمایت می‌کنند. از زمان درگیری دو گروه در لیبی، آنکارا حمایت‌های خود را از دولت وفاق ملی انجام داده است. در اواخر ۲۰۱۹ فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی به طور رسمی از آنکارا درخواست کمک نظامی کرد و بلافاصله نیرو‌ها و تجهیزات نظامی ترکیه راهی لیبی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار