گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره لیبی

روسای جمهور روسیه و ترکیه طی گفت‌وگویی تلفنی، درباره آخرین تحولات منطقه از جمله بحران لیبی رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود حول موضوعات دو جانبه و رویدادهای اخیر منطقه رایزنی کردند. رجب طیب اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی در روز چهارشنبه درباره موضوعات مختلفی از جمله تحولات اخیر در ادلب و همچنین بحران لیبی با پوتین رایزنی کرده است.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه، آمده است: «طی گفت‌وگو‌ی تلفنی که روز چهارشنبه انجام شد، روسیه و ترکیه درباره موضوعات مهم منطقه‌ای گفت‌وگو کردند».

پیش از این و در راستای رایزنی های بین‌المللی برای حل بحران لیبی، رئیس جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان روز سه‌شنبه گفت‌وگوی تلفنی داشتند. در این گفت‌وگوی تلفنی، آن دو از تشدید خصومت در لیبی ابراز نگرانی کردند و بر ضرورت آتش‌بس در این کشور آن هم در اسرع وقت تاکید کردند. آلمان و روسیه همچنین آغاز مذاکرات ملی لیبی تحت نظارت سازمان ملل را مهم ارزیابی کردند.

پیش از این و در ابتدای هفته جاری، سازمان ملل طی بیانیه‌ای از دخالت سایر کشورها در امور داخلی لیبی شدیدا انتقاد و تاکید کرد که تنها راه حل بحران لیبی توقف درگیری های نظامی و آغاز گفت‌وگوهای ملی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار