وزیر دفاع ترکیه: اگر حمایت‌های خارجی قطع شود، ژنرالِ جنگ لیبی نابود می‌گردد

حلوصی آکار گفت چنانچه حمایت‌های خارجی از خلیفه حفتر پایان یابد، این ژنرال در پی شکست‌های نظامی اخیری که متحمل شده است نابود خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، در مصاحبه با شبکه «خبر اِی» گفت چنانچه ژنرال خلیفه حفتر حمایت‌های خارجی خود را از دست بدهد، پس از شکست‌های نظامی اخیری که تجربه کرده است مطمئنا از میان خواهد رفت.

آکار در این خصوص گفت: «به محض آنکه حمایت‌های پشت حفتر برداشته شود، مطمئنا او نابود می‌شود.» آکار ادامه داد «ترکیه در مقابل فردی توطئه‌گر مانند حفتر ایستاده است و به دولت قانونی لیبی با آموزش‌های نظامی و همکاری و همچنین ارائه مشاوره‌های نظامی کمک می‌کند.»

مدت‌هاست که آنکارا از حمایت‌های کشورهایی همچون مصر و امارات متحده عربی از ژنرال خلیفه حفتر انتقاد می‌کند و به حمایت از دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج پرداخته است. مقامات ارشد ترکیه در حالی مدعی حمایت از دولت فائز السراج هستند و آن را دولت قانونی لیبی می‌نامند که در تناقضی آشکار در سوریه با حمایت همه‌جانبه از گروه‌های تروریستی علیه دولت قانونی سوریه فعالیت می‌کنند.

از سال ۲۰۱۱ که معمر قذافی در لیبی برکنار شد در این کشور آفریقای شمالی دو دستگی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۵ به دنبال یک توافق سیاسی دولت وفاق ملی با حمایت سازمان ملل در لیبی تشکیل شد. اما نیرو‌های حفتر که در شرق این کشور مستقر بودند در سال ۲۰۱۹ به طرابلس، پایتخت و محل استقرار دولت وفاق ملی، با هدف تسخیر آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون درگیری‌ها میان دو طرف در این کشور ادامه دارد.

طرف‌های درگیر در لیبی از حمایت کشور‌های خارجی برخوردارند و این مسئله سبب شعله‌ور شدن بیشتر جنگ و پیچیده شدن اوضاع شده است. کشور‌های خارجی هرکدام به دنبال منافع خود از یکی از گروه‌های درگیر در لیبی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار