هایکو ماس: اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی بسیار ضروری است

وزیر امور خارجه آلمان اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی را برای نهایی کردن روند سیاسی و ایجاد ثبات در این کشور بسیار ضروری دانست و بر تقویت نظارت‌ها برای جلوگیری از انتقال سلاح به لیبی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا ضمن تاکید بر تقویت نظارت‌ها برای جلوگیری از انتقال سلاح به لیبی افزود تحریم تسلیحاتی لیبی بسیار نقض می‌شود و برای اجرای این تحریم فعالیت‌های بیشتر نیازمند است.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی برای نهایی کردن روند سیاسی در این کشور و ایجاد ثبات، بسیار ضروری است.


بیشتر بخوانید


چند روز پیش عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، گفت اگر لیبیایی‌ها بخواهند نیرو‌های نظامی این کشور وارد خاک لیبی می‌شوند. این اظهارات مورد حمایت امارات و عربستان (حامیان خلیفه حفتر) و انتقاد ترکیه (حامی دولت وفاق ملی لیبی) قرار گرفته است.

کشور‌های مرتجع عربی طی ماه‌های اخیر ثابت کردند که تمایلی به حمایت از دولت قانونی وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل حمایت می‌شود ندارند و در عوض با روش‌های مختلفی همچون ارسال تجهیزات، حمایت مالی و ارسال جنگجویان تکفیری حمایت‌های خود را متوجه ارتش تحت امر خلیفه حفتر می‌کنند.

لیبی از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ و با دخالت کشورهای غربی به دو قسمت تقسیم شده و دولت وفاق ملی در طرابلس، پایتخت، مستقر شده و بخش‌های شرقی این کشور تحت کنترل نیرو‌های ژنرال خلیفه حفتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار