ابراز نگرانی اتحادیه اروپا درباره تهدیدات مداخله‌جویانه نظامی اخیر مصر در لیبی

سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد این اتحادیه از تهدیدات مداخله‌جویانه رئیس‌جمهور مصر در خصوص لیبی بسیار نگران است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت این اتحادیه نگران اظهارات اخیر عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، در خصوص تهدید برای مداخله در لیبی است، زیرا این اقدامات سبب تشدید درگیری‌ها در لیبی خواهد شد.

استانو در این خصوص گفت «مردم لیبی ... بحران بیشتری نمی‌خواهند، آن‌ها بیشتر از این درگیری نمی‌خواهند. با این حساب، اظهارات، بیانیه‌ها و مداخلات تحریک کننده اخیر از سوی بازیگران خارجی منشاء نگرانی‌های جدی است.» این سخنگو همچنین به بازیگران بین‌المللی درگیر در لیبی یادآوری کرد که برای «خاموش کردن تنش‌ها و نه برای برافروختن آنها» تلاش کنند.

روز شنبه، السیسی در یک سخنرانی تلویزیونی در شهر ماتروه در نزدیکی مرز لیبی اظهار کرد «قاهره در صورت لزوم ممکن است عملیات‌های نظامی را خارج از مرز‌های این کشور هم عملیاتی کند.»

عربستان، امارات متحده عربی و همچنین آمریکا بلافاصله از این اظهارات السیسی استقبال و حمایت کردند.

اظهارات السیسی در حالی بیان می‌شود که پیش از این مصر دخالت‌های سایر کشور‌ها در امور داخلی لیبی را محکوم کرده و از همه طرف‌ها خواسته بود تا به شعله‌ور شدن درگیری‌ها در لیبی دامن نزنند، اکنون، اما در تغییر موضعی آشکار اعلام کرده که حاضر است در صورت لزوم ارتش خود را وارد خاک لیبی کند.

کشور‌های مرتجع عربی طی ماه‌های اخیر ثابت کردند که تمایلی به حمایت از دولت قانونی وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل حمایت می‌شود ندارند و در عوض با روش‌های مختلفی همچون ارسال تجهیزات، حمایت مالی و ارسال جنگجویان تکفیری حمایت‌های خود را متوجه ارتش تحت امر خلیفه حفتر می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار