زنجیره هزاران نفری معترضان ضدنژادپرستی در آلمان

هزاران نفر در شهر‌های مختلف آلمان در همبستگی با اعتراضات ضد نژادپرستی آمریکا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هزاران نفر در شهر‌های مختلف آلمان از جمله برلین برای برگزاری اعتراضات ضد نژادپرستی  تجمع کردند.

این تظاهرات چندین هزار نفری با نام «اتحاد همبستگی» در اعتراض به نژادپرستی، نابرابری و خشونت پلیس برگزار شد. این اعتراض از سوی یک جنبش آلمانی سازمان دهی شد. این جنبش پیشتر اعتراضاتی را علیه نقض حقوق بشر، نابرابری جنسیتی و مسائل زیست محیطی برگزار کرده است.

۵ هزار نفر در پایتخت آلمان با تشکیل زنجیره انسانی با در دست گرفتن پلاکارد‌هایی همبستگی خود را با اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا اعلام کردند.

اعتراضات علیه نژادپرستی در کشور‌های مختلف ابتدا در حمایت از حقوق سیاه پوستان و اعلام همبستگی با مردم آمریکا انجام می‌گرفت، اما در روز‌های اخیر این اعتراضات رنگ و بوی محلی به خود گرفته است و مردم هر کشوری به بی‌عدالتی‌های صورت گرفته در حق بومیان آن کشور دست به اعتراض می‌زنند.

اخبار رسیده از فرانسه نیز حاکی از آن است که مردم علی‌رغم هشدار‌های پلیس به خیابان‌های پاریس آمده‌اند. فرانسوی‌ها مرگ جورج فلوید را بسیار مشابه مرگ «آمادا تراوره» سیاه‌پوست فرانسوی-مالایی می‌دانند که در ژوئیه ۲۰۱۶ پس از آنکه از سوی پلیس دستگیر شد در بازداشتگاه جان باخت. مرگ تراوره اعتراضات علیه خشونت پلیس فرانسه و همچنین بی‌عدالتی در این کشور را شعله‌ور کرد و حالا مرگ جورج فلوید به این اعتراضات جان تازه‌ای بخشیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار