۲۰ روز بعد از قتل فلوید، خشونت پلیس در آمریکا همچنان قربانی می‌گیرد+ فیلم

ادامه خشونت‌های پلیس آمریکا در ایالت‌های مختلف همچنان باعث قتل شهروندان این کشور می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیست روز از قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست در آمریکا می‌گذرد و همچنان اعتراضات به خشونت و بی‌عدالتی پلیس در این کشور ادامه داشته و حتی دامنه آن به برخی از کشورهای  اروپایی هم کشیده شده است.

با وجود گسترده شدن اعتراضات به نظر می‌رسد که همچنان از خشونت پلیس در برخورد با رنگین‌پوستان و معترضان کاسته نشده است. روز گذشته ریچارد بروکس، جوان سیاه‌پوست ۲۷ ساله به دست پلیس آتلانتا کشته شد که همین امر تظاهرات گسترده‌ای را به دنبال داشت.

ساعاتی پیش هم اداره پلیس شهر سن برنادینو در ایالت کالیفرنیا اعلام کرد که نیرو‌های آنها به سوی یک مظنون در پمپ بنزین شلیک کرده و جان او را گرفتند. بنابر اعلام این اداره، پلیس در ساعت ۸:۲۶ عصر به وقت محلی تماسی دریافت کرده‌ که در حوالی خیابان «دل روزا» مردی اسلحه به دست در حال پرسه زدن است.

پلیس سن برنادینو در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: ماموران گشت راهی آن محل شده و فرد مورد نظر را شناسایی کردند. فرد مظنون همچنان آن شیء را که به نظر یک اسلحه سیاه می‌آمد در دستش نگه داشته بود. یکی از افسران به سوی او شلیک کرد. فرد مظنون مجروح و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد، اما در آنجا جان باخت.

علاوه بر این در کانادا هم مردم این کشور به تصاویر تکان‌دهنده‌ای که نشان می‌داد پلیس علیه یک سرخ‌پوست بومی در آلبرتا خشونت نشان می‌دهد و از شیوه گذاشتن زانو بر گردن او استفاده می‌کند، واکنش نشان دادند.


بیشتر بخوانید: دست پلیس آمریکا به خون یک شهروند دیگر آلوده شد


پیش از انتشار این تصاویر ویدئویی که نشان می‌دهد یک افسر پلیس چندین بار با مشت بر صورت فرد بازداشت شده می‌زند، پلیس اعلام کرد  که تصاویر ویدئویی را دیده است و معتقد است عملکرد افسران پلیس «منطقی» بوده است.

آلن آدام یکی از رهبران بومیان کانادا بعد‌ها تصویر جراحت‌های وارد آمده بر صورتش را منتشر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
پلیس امریکا قوانین ۲۰۰ سال پیش امریکا دا که در جنگ شمال وجنوب بود ، دارد اجرا میکند ... بدو کم و کاست
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله به مدد الهی و اتحاد و مقاومت و مبارزه یکپارچه شبانه روزی مردم ستم کشیدگان مومنین مستضعفین آمریکا و مردمان مومنین مستضعفین ستم کشیدگان سر تا سر جهان به زودی زود نابودی و فروپاشی تمامی دیکتاتورها و نژادپرستان سر تا سر عالم نزدیک است پایمردی شجاعنه کنید قیام کنندگان انقلابیون با ایمان فقط بر خداوند جل جلاله توکل کنید و بر علیه فراعنه برده داران ظالم و ستمگر مجدانه ستیز کنید پیروزیتان نزدیک است و به عدل و عدالت و حق و حقوق بشری انسانی و رفاه انسانی برای همه و حق و حقوق شهروندی یکسان و عادلانه و تقسیم ثروتهای ملی عادلانه مابین مستضعفین و به صلح جهانی دست خواهید یافت از ترقها و تیر و تفنگها و توپ و تانکها و قیفو قوپیو قمپزهای شیاطین اصلا نهراسید و نترسید که خداوند جل جلاله با شما و یاری رسان شما و نابود کننده حاکمان و مدیران ومسئولان نالایق وناشایست ظالمین و ستمگران زورگویان بی منطق و قلدر ان اراذل و اوباشهای دیکتاتورهای موذی و نژادپرستان جنایتکار ناجوانمردان سر تا سر جهان است و بدانید و آگاه باشید مومنین مستتضعفین عادل عالم در جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند بود .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار