ناآرامی‌های انگلیس بیش از ۱۰۰ تن را روانه بازداشتگاه کرد

در اعتراضات ضد نژادپرستی در انگلیس که به درگیری و تنش کشیده شد، بیش از ۱۰۰ نفر بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناآرامی‌ها و اعتراضات ضد نژادپرستی اخیر در انگلیس که به درگیری میان معترضان، راست گرایان افراطی و نیرو‌های پلیس لندن نیز انجامید، بیش از ۱۰۰ معترض را راهی بازداشتگاه کرد.

در جریان اعتراضات روز شنبه در مرکز لندن که به درگیری میان حامیان جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» و گروه‌های نژادپرست راست افراطی کشیده شد دست کم ۶ افسر پلیس زخمی شدند.

سرویس فوریت‌های پزشکی لندن اعلام کرد در پی ناآرامی‌های روز شنبه در پایتخت انگلیس، دست کم ۱۵ نفر تحت مداوا از سوی این سرویس قرار گرفتند. چندین تن نیز راهی بیمارستان شدند. شبکه خبری اسکای نیوز از وقوع ناآرامی‌های گسترده و درگیری شدید میان دو گروه راست افراطی و حامیان ضد نژادپرستی با یکدیگر و نیز با نیرو‌های پلیس خبر داد.

روز شنبه انبوهی از سفیدپوستان نژادپرست یا اصطلاحا راست‌گرایان افراطی در لندن به خیابان‌های این شهر سرازیر شدند و شعار‌هایی را علیه جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» سر دادند.

پس از آن‌که طی روز‌های اخیر تعداد انبوهی از شهروندان انگلیسی به خیابان‌های شهر‌های مختلف این کشور آمدند، روز شنبه نژادپرستان هم به تظاهرات لندن اضافه شدند و صحنه‌های خشونت‌باری را رقم زدند.

اخیرا و در پی قتل جورج فلوید به دست پلیس در شهر مینیاپولیس آمریکا، تظاهرات گسترده‌ای بر علیه نژادپرستی در غرب و در حمایت از خانواده جورج فلوید برگزار شد. همزمان اعتراضات در محکومیت نژادپرستی در غرب، انگلیس را فرا گرفته است. تظاهرات ضدنژادپرستی در روز شنبه در برایتون، نیوکاسل و بریستول جریان داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله به مدد الهی و اتحاد و مقاومت و مبارزه یکپارچه شبانه روزی مردم ستم کشیدگان مومنین مستضعفین آمریکا و مردمان مومنین مستضعفین ستم کشیدگان سر تا سر جهان به زودی زود نابودی و فروپاشی تمامی دیکتاتورها و نژادپرستان سر تا سر عالم نزدیک است پایمردی شجاعنه کنید قیام کنندگان انقلابیون با ایمان فقط بر خداوند جل جلاله توکل کنید و بر علیه فراعنه برده داران ظالم و ستمگر مجدانه ستیز کنید پیروزیتان نزدیک است و به عدل و عدالت و حق و حقوق بشری انسانی و رفاه انسانی برای همه و حق و حقوق شهروندی یکسان و عادلانه و تقسیم ثروتهای ملی عادلانه مابین مستضعفین و به صلح جهانی دست خواهید یافت از ترقها و تیر و تفنگها و توپ و تانکها و قیفو قوپیو قمپزهای شیاطین اصلا نهراسید و نترسید که خداوند جل جلاله با شما و یاری رسان شما و نابود کننده حاکمان و مدیران ومسئولان نالایق و ناشایست ظالمین و ستمگران زورگویان بی منطق و قلدر ان اراذل و اوباشهای دیکتاتورهای موذی و نژادپرستان جنایتکار ناجوانمردان سر تا سر جهان است و بدانید و آگاه باشید مومنین مستتضعفین عادل خردمند عالم در جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند بود .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار