انگلیس در پی زندانی کردن تخریب‌کنندگان بنا‌های یادبود

نمایندگان پارلمان انگلیس طرحی ارائه کرده‌اند که براساس آن، معترضانی که دست به تخریب بنا‌های یادبود بزنند با مجازات حبس حتی تا ده سال مواجه خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان پارلمان انگلیس به دنبال گسترش اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور طرح جدیدی را ارائه کرده‌اند که براساس آن معترضانی که دست به تخریب بنا‌های یادبود بزنند با مجازات زندان حتی تا ده سال روبرو خواهند شد.

تلگراف با انتشار این خبر نوشت گفته می‌شود طرح پیگرد قانونی کسانی که بنا‌های یادبود را تخریب می‌کنند از سوی وزیر دادگستری، وزیر کشور و دادستان کل مطرح شده است. به نوشته این رسانه، مذاکرات در این خصوص پس از آن آغاز شد که ۱۲۵ نماینده محافظه‌کار پارلمان از طرح تخریب بنا‌های یادبود جنگ که هرگونه بی‌احترامی به آن‌ها را غیرقانونی قلمداد می‌کند،  حمایت کردند.

این طرح قرار است ۲۳ ژوئن در مجلس عوام مطرح شود. نمایندگان پارلمان انگلیس پس از آن این طرح را ارائه کردند که مجسمه چرچیل در میدان پارلمان لندن به دست معترضان ضد نژادپرستی به زمین کشیده شد.

روز گذشته نیز معترضان به نژادپرستی در خیابان‌های لندن تجمع یافتند که تظاهرات آن‌ها به خشونت کشیده شد و بنا به گزارش بی‌بی‌سی حدود ۱۰۰ نفر دستگیر شدند. روز گذشته گروه‌های بسیاری از معترضان لندنی با سر دادن شعار‌های ضد نژادپرستی انزجار خود را نسبت به اقدامات نژادپرستانه در آمریکا و انگلیس اعلام کردند. در مقابل راست گرا‌های افراطی که طرفدار نژادپرستی و ناسیونالیسم هستند نیز وارد اعتراضات شده و با معترضان درگیر شدند.

پیش از اعتراضات روز گذشته، صادق خان، شهردار لندن اعلام کرده بود مجسمه وینستون چرچیل را در مرکز این شهر داخل محفظه فلزی قرار داده است تا از حمله معترضان در امان باشد، اما این اقدام صادق خان با انتقاد برخی در دولت این کشور روبرو شد. پریت پاتل، وزیر کشور انگلیس او را متهم کرد که خیابان‌های پایتخت را تسلیم «اوباش» کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۱۵:۵۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
تخریب این بناهای یادبود همین قدر اشتباهه که اقدام طالبان در تخریب مجسمه بودا و تلاش بعضی ها برای تخریب تخت جمشید در ایران
آثار تاریخی فقط متعلق به نسل ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله به مدد الهی و اتحاد و مقاومت و مبارزه یکپارچه شبانه روزی مردم ستمکشیدگان مومنین مستضعفین آمریکا و مردمان مومنین مستضعفین ستمکشیدگان سر تا سر جهان به زودی زود نابودی و فروپاشی تمامی دیکتاتورها و نژادپرستان سر تا سر عالم نزدیک است پایمردی شجاعنه کنید قیام کنندگان انقلابیون با ایمان فقط بر خداوند جل جلاله توکل کنید پیروزیتان نزدیک است و به عدل و عدالت و حق و حقوق بشری انسانی و رفاه انسانی برای همه و حق و حقوق شهروندی یکسان و عادلانه و تقسیم ثروتهای ملی عادلانه مابین مستضعفین و به صلح جهانی دست خواهید یافت از ترقها و تیر و تفنگها و توپ و تانکها و قیفو قوپیو قمپزهای شیاطین اصلا نهراسید و نترسید که خداوند جل جلاله با شما و یاری رسان شما و نابود کننده حاکمان و مدیران ومسئولان نالایق وناشایست ظالمین و ستمگران زورگویان بی منطق و قلدر ان اراذل و اوباشهای دیکتاتورهای موذی و نژادپرستان جنایتکار ناجوانمردان سر تا سر جهان است و بدانید و آگاه باشید مومنین مستتضعفین عادل عالم در جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند بود .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار