تجمع معترضان نیوزیلندی مقابل کنسولگری آمریکا در اعتراض به نژادپرستی

هزاران نیوزیلندی در دومین هفته حمایت‌های خود از حقوق سیاه‌پوستان و مقابله با تبعیض نژادی، برابر کنسولگری آمریکا زانو زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نیوزیلندی روز یکشنبه در دومین هفته حمایت‌های خود از حقوق سیاه‌پوستان و مقابله با تبعیض نژادی، برابر کنسولگری آمریکا در اوکلند زانو زدند.

 معترضان نیوزیلندی در جریان اجتماع خود مقابل کنسولگری آمریکا، همچنین شعار‌هایی در اعتراض به بی عدالتی سر دادند.

در ولینگتون نیز بیش از دو هزار نفر پس از اجتماع در مرکز شهر و شنیدن سخنرانی‌هایی درباره تعصبات نژادی پلیس، آمار بالای زندانیان مائوری‌های نیوزیلند و تلاش‌ها برای برداشتن مجسمه‌های استعمارگران، به سوی پارلمان راهپیمایی کردند.

معترضان در شهر همیلتون نیز به مجسمه یکی از فرماندهان نظامی دوره استعمارگری حمله کردند و به آن آسیب زدند. معترضان ضد نژاد پرستی پیشتر تهدید کرده بودند که مجسمه برنزی کاپیتان جان فان پالز همیلتون را به جرم قتل بیگناهان سرنگون خواهند کرد.

این اعتراضات در واقع بخشی از جنبش جهانی است که به دنبال قتل جرج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی زیر فشار زانو‌های یک پلیس سفید پوست آمریکایی به راه افتاده است.

جولیا وایپوتی که یک فعال عدالت اجتماعی است خطاب به جمعیت معترضان در اوکلند گفت: «جرج فلوید دیگر نفس نمی‌کشد و این وظیفه ماست که مطمئن شویم مرگ او بیهوده نبوده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
انشاءالله به مدد الهی و اتحاد و مقاومت و مبارزه یکپارچه شبانه روزی مردم ستم کشیدگان مومنین مستضعفین آمریکا و مردمان مومنین مستضعفین ستم کشیدگان سر تا سر جهان به زودی زود نابودی و فروپاشی تمامی دیکتاتورها و نژادپرستان سر تا سر عالم نزدیک است پایمردی و بر علیه فراعنه شجاعنه ستیزه کنید قیام کنندگان انقلابیون با ایمان فقط بر خداوند جل جلاله توکل کنید پیروزیتان نزدیک است و به عدل و عدالت و حق و حقوق بشری انسانی و رفاه انسانی برای همه و حق و حقوق شهروندی یکسان و عادلانه و تقسیم ثروتهای ملی عادلانه مابین مستضعفین و به صلح جهانی دست خواهید یافت از ترقها و تیر و تفنگها و توپ و تانکها و قیفو قوپیو قمپزهای شیاطین اصلا نهراسید و نترسید که خداوند جل جلاله با شما و یاری رسان شما و نابود کننده حاکمان و مدیران ومسئولان نالایق وناشایست ظالمین و ستمگران زورگویان بی منطق و قلدر ان اراذل و اوباشهای دیکتاتورهای موذی و نژادپرستان جنایتکار ناجوانمردان سر تا سر جهان است و بدانید و آگاه باشید مومنین مستتضعفین عادل عالم در جهان حاکمان و وارثان کره زمین خواهند بود .والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار