معاون سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان:

اقدامات مجازی دانشگاه آزاد طلیعه سازگاری با ویروس کروناست

زینی وند گفت: اقداماتی که در دانشگاه آزاد برای برگزاری کلاس‌های مجازی انجام می‌شود طلیعه‌ای برای سازگاری و زندگی با ویروس کروناست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی زینی‌وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان اظهارداشت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی ممکن است هیچ وقت به واکسن قطعی برای مقابله با کرونا نرسیم بنابراین سازگاری و زندگی با این ویروس را باید تمرین کنیم و اقداماتی که دانشگاه آزاد در حوزه آموزش در فضای مجازی انجام داده طلیعه‌ای برای زندگی با این ویروس است.

او  ادامه داد: بر اساس وضعیت موجود قطعی است که سال آینده را باید با کرونا سر کنیم و بخش اعظمی از آموزش‌ها مجازی می‌شود بنابراین باید زیرساخت‌هایی را برای همه‌گیری آموزش‌ها آماده کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز باید نیازسنجی‌ها به طور دقیق انجام و زیرساخت‌های واحد‌ها و محل‌های تمرکز دانشجویی بررسی و نقاطی که زیرساخت ضعیفی دارند تقویت شود.

او  با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد بیان کرد: ظرفیت‌های این دانشگاه و همه کادرسازی‌ها و نیروسازی برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

زینی‌وند به تغییر ساختار‌های دانشگاه آزاد به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم تاکید کرد و گفت: اهداف دانشگاه‌های نسل چهارم به سمت اجتماعی کردن و پیوند دادن دانشگاه با رفاه و اشتغال مردم است که دانشگاه آزاد با امکانات وسیعی که در اختیار دارد می‌تواند وظایف دانشگاه‌های نسل چهارم را انجام دهد.

او استقرار پردیس‌های دانشگاه آزاد را در اقصی نقاط سیستان و بلوچستان یکی دیگر از ظرفیت‌های این دانشگاه عنوان کرد و افزود: ضرورت این امر از نان شب نیز واجب‌تر است، زیرا هرچه آموزش را تقویت کنیم هزینه‌های امنیتی کمتر می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص تبادل دانشجویان خارجی در کشور اظهارداشت: دانشجویان خارجی در کشور همچون مبلغان فرهنگ ما هستند و مانند یک ایرانی در کشور خودشان خواهند بود.

او ادامه داد: برنامه کشور‌های دیگر برای دانشجویان خارجی این است که دانشجویانی تربیت می‌کند که روزی وزیر، وکیل یا رییس جمهور شوند و فرهنگ خود را در آن کشور تبلیغ کنند بنابراین دانشگاه آزاد باید این روند را هدف‌گذاری کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار