اختصاص ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان

مدیر دفتر منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۶ پایگاه اورژانس با اعتبار بیش‌از ۱۸ میلیارد ریال تا پایان سالجاری در محدوده این دانشگاه ساخته می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امید اکاتیمدیر دفتر منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: پایگاه‌های اورژانس سوران و پلیس راه سراوان با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد و پایگاه‌های سنگان و کارواندر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا شهریور امسال تحویل مرکز اورژانس ۱۱۵ دانشگاه خواهد شد.

او  ادامه داد: هم‌اینک ۲ پایگاه اورژانس دهک و دومکی نیز عملیات اجرائی آن‌ها آغاز شده و مدت زمان ساخت این پروژه‌ها ۶ ماه خواهد بود.

مدیر دفتر منابع فیزیکی و امور عمرانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مجموع گستره ۶ پایگاه اورژانس این دانشگاه ۵۴۰ متر مربع است که تاپایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

او  بیان کرد: هم‌اینک ۵۷ پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان فعال است که با وسعت زیاد و پراکندگی آن نیازمند ۲۶پایگاه جدید هستیم.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است.

شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار