بازار فروش صنایع‌دستی سیستان‌ و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم.

  مریم جلالی ماه در بازدید از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو تهران اظهار کرد: تولیدات صنایع‌دستی زنجیره‌هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید تنها در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شوند و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ها و دارایی‌هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌دستی و معیشتی عزت‌آفرین را برای همه فعالان حوزه صنایع‌دستی در کشور و فعالان این حوزه در سیستان‌ و بلوچستان را رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در تهران و سایر نقاط کشور است، که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

جلالی ادامه داد: باید محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آن‌ها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار