بیش‌از ۱۱ هزار بازرسی از اصناف سیستان و بلوچستان در ماه رمضان انجام شد

معاون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ هزار و ۲۰۳ بازرسی طرح نظارت بازار ماه مبارک رمضان امسال در این استان انجام برای ۶۵۹ واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شد.

محمد قاسمی  معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: ارزش پرونده‌های تخلف در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان امسال ۳۹ میلیارد و ۲۰۱ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۴۱۰ ریال در سطح سیستان و بلوچستان بوده است.

او ادامه داد: طرح نظارت و پایش بازار ویژه ماه مبارک رمضان از چهارم اردیبهشت تا پنجم خرداد با همکاری دستگاه‌های دست‌اندرکار از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی، ادارات تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، استانداردی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ریزی و اتخاذ تدبیر و تمهیدات لازم برای نظارت و پایش مؤثر و به هنگام بر فرآیند تأمین و توزیع کالا و خدمات با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان مطابق با مفاد دستورالعمل‌های ارسالی انجام می‌شود.

او  اظهارداشت: نظارت بر حسن اجرای تامین و توزیع به موقع کالا‌های مورد نیاز اعم از سهمیه‌های اختصاص یافته استانی و دیگر کالا‌های پر مصرف، اعلام هرگونه کمبود احتمالی کالا در سطح بازار، هماهنگی با اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط با توزیع کالا‌های اولویت دار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله اقدامات انجام شده درخصوص کالا‌های اساسی و اولویت دار بوده است.

قاسمی بیان کرد: تعداد گشت‌های مشترک انجام شده با دستگاه‌های ذیربط در اجرای این طرح در سطح سیستان و بلوچستان ۳۳۶ مورد بوده است.

او  تصریح کرد: شهروندان می‌توانند گزارشات خود در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی و تقلب، احتکار و انبار‌های بی نام نشان را از طریق تماس تلفنی باشماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان در طول شبانه روز از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ و ۱۶ الی ۱۹ پاسخگویی اپراتور و از ساعت ۱۹ به بعد از طریق تلفن پیامگیر و یا با حضور در محل سازمان به حوزه ستاد خبری به صورت حضوری و کتبی گزارشات خود را ارائه کنند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق پورتال سازمان به آدرس cppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار