خیران سلامت سه دستگاه سل‌کانتر به آزمایشگاه‌های سراوان اهدا کردند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خیران سلامت سه دستگاه سل‌کانتر با اعتبار یک میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه‌های روستایی شهرستان سراوان اهدا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: دستگاه‌های سل کانتر یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی است و با این دستگاه می‌توان تعداد گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و هموگلوبین را اندازه‌گیری کرد.

او افزود: همچنین این دستگاه قابلیت ارزیابی هموگلوبین، هماتوکریت MCHC، MCH، MCV، مورفولوژی گلبول‌های قرمز و شمارش افتراقی سلول‌های سفید را دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: استفاده از این آنالیزر‌های هماتولوژی مزایایی همچون افزایش دقت و سرعت کار، افزایش صحت نتایج، کاهش خطا‌های کاربری و کاهش هزینه‌ها را در پی دارد.

او با قدردانی از خیران گفت: مجمع خیرین سلامت تاکنون حمایت‌های بسیار مناسبی در جهت ارتقا سلامت مردم گام برداشته است.

طباطبایی ادامه داد: با تشکیل مجمع خیرین سلامت در سیستان و بلوچستان حرکت مناسبی در راستای شناسایی و جذب خیران و افراد نیکوکار انجام شد.

او گفت: در سال‌های اخیر در حوزه بهداشت با همکاری خیران سلامت بیش‌از هشت هزار متر مربع فضا‌های بهداشتی توسعه، تکمیل و بهسازی شده و بیش‌از ۱۵ واحد بهداشتی افتتاح یا در حال ساخت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: خیران سلامت این دانشگاه نیز در مسیر درمان بیماران مبتلا به کرونا بخشی از وسایل و تجهیزات حفاظت فردی را اهدا کرده‌اند.

او  ادامه داد: با افزیش زیر ساخت‌ها حوزه بهداشت توسط خیران سلامت مردم ساکن مناطق حاشیه شهر و تعدادی از روستا‌ها ازخدمات بهداشتی مناسب بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار