مربی تیم ملی اسکی صحرانوردی:

مربی سابق تیم ملی اسکی به دنبال ایجاد حاشیه است

کاویان گفت: حسین ساوه شمشکی مربی سابق تیم ملی اسکی صحرانوردی به دنبال ایجاد حاشیه و تفرقه میان ملی پوشان است.

احمد کاویان مربی تیم ملی اسکی صحرانوردی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: حسین ساوه شمشکی مربی اسبق تیم ملی به دنبال ایجاد تفرقه، حاشیه و بر هم زدن تمرکز ورزشکاران اسکی است. او در جایگاهی نیست که کادر کنونی تیم ملی را غیر فنی معرفی کند.

مربی اسبق به دنبال تفرقه افکنی و حاشیه است / او را در جایگاهی نمی‌بینم که بخواهد درباره جایگاه فنی من نظر بدهد

کاویان در پاسخ به برخی مطالب عنوان شده از سوی حسین ساوه شمشکی و دیگر منتقدان که او را مورد خطاب قرار داده اند، اظهار کرد: او به هر دری می‌زند تا ورزشکاران و مسئولان حال حاضر و گذشته اسکی را تخریب کند، زیرا او در حال حاضر جایگاه و مسئولیتی ندارد.

او ادامه داد: او من را بی سواد و غیرفنی خطاب کرده است که لازم می‌دانم علی رغم اینکه اطلاع کامل از بیوگرافی من دارد بگویم اینجانب فرزند قهرمان و سرمربی اسبق تیم ملی اسکی صحرانوردی هستم که از بدو تولد تا کنون با این رشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم سر و کار داشته‌ام و اکنون نیز در حال تحصیل و دانشجوی رشته تربیت بدنی آمادگی جسمانی هستم و مدرکم را نه خریده ام و نه معامله پایاپای با عسل و محصولات کشاورزی و احشام کرده ام. به همین دلیل دوره تحصیل طولانی مدت را پشت سر می‌گذرانم. من از سال ۱٣٧٨ لغایت ۱٣٨۶ به مدت ٩ سال عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان صحرانوردی بوده ام و حسین ساوه شمشکی تنها سه فصل سابقه شرکت در مسابقات صحرانوردی و عضویت در تیم ملی و حضور در این رشته ورزشی را در کارنامه خود دارد.

مربی اسبق به دنبال تفرقه افکنی و حاشیه است / او را در جایگاهی نمی‌بینم که بخواهد درباره جایگاه فنی من نظر بدهد

کنار اساتید بزرگ آموزش اسکی دیده ام

مربی تیم ملی اسکی صحرانوردی افزود: وزارت ورزش و جوانان باید روی انتخاب مربیان نظارت داشته باشد. بنده آموزش دیده رشته اسکی صحرانوردی توسط اساتیدی همچون فیلی مانوف و الکساندر عیسی چنکوف از قزاقستان و الکساندر آورین از اوکراین هستم و با افتخار کمک مربی او بودم. همچنین دارای مدرک مربیگری (کوچینگ) اسکی صحرانوردی با مدرسی الکساندر آورین که تنها دوره مربیگری اسکی صحرانوردی برگزار شده در ایران و با کسب بالاترین امتیاز هستم که او هم در این دوره شرکت کرد. بسیاری از اساتید و دوستان مدعی این رشته ورزشی در این دوره تنها اجازه همکاری به عنوان تدارکات تیم ملی را داشتن که مدارک آن موجود است. البته دوره اسکی بیاتلون و رولر اسکی از کشور ترکیه را نیز گذرانده ام که بازهم ساوه شمشکی در این دوره حضور داشت. مدرک دوره آمادگی جسمانی تخصصی اسکی از کمیته ملی المپیک و همچنین دوره سرمربیگری پارا اسکی صحرانوردی (کوچینگ)  که تنها نماینده از آسیا بودم را سال ٢۰۱٧ در کشور کره جنوبی با تدریس مربیان صاحب نام این رشته ورزشی توانستم با موفقیت کسب کنم.

کاویان خطاب به حسین ساوه شمشکی اظهار کرد: با وجود این پیشینه و سوابق چگونه به خود اجازه می‌دهید بنده را غیر فنی و خودتان را از من بالاتر و ما را از آقای سید ستار صید پایین‌تر ببینید.

او در خصوص صحبت‌های مطرح شده در خصوص کسب سهمیه المپیک ٢۰۱٨ و مقایسه با کشور ترکیه، گفت: برای حضور یک ورزشکار حرفه‌ای همچون سید ستار صید در المپیک باید یک برنامه بلند مدت حداقل چهار ساله در نظر گرفت. حسین ساوه شمشکی، شما با ۶ ماه مربیگری خودتان باید هم با مشقت سهمیه کسب می‌کردید، چرا که قبل از آن طبق گفته مسئولان وقت فقط دستیار سرمربی بودید و اگر هم اتفاق خوبی افتاده دستاورد مربیان قبلی بوده نه شما.

ایجاد حاشیه به ضرر ورزشکاران است

مربی تیم ملی اسکی صحرانوردی ایران در خصوص اظهارات مطرح شده درباره ضعف نفرات تیم ملی، گفت: متاسفانه افرادی، چون حسین ساوه شمشکی با سیاست طرح دوستی و دادن وعده‌های متفاوت به ورزشکاران و تشکیل گروه‌هایی با مشاوره‌های غیراخلاقی و غیرفنی و تخریب دیگران باعث اختلاف بین ورزشکاران و قرارگیری در مقابل کارگروه در حال کار شده و این امر منجر به حاضر نشدن ورزشکاران در برخی از اردو‌ها بنا به هر دلیل و بهانه‌ای شده است. این موضوع باعث جا ماندن از دیگر رقبای کشور‌های همسایه شده است. با تاسف فراوان دودش به چشم ورزشکاران فریب خورده که وقت و عمر خود را وقف ورزش می‌کنند، می‌رود.

او در خصوص اظهارات مطرح شده در مورد لوازم قرضی ورزشکاران در المپیک زمستانی جوانان گفت: من برای باج دادن به کسی مربی نشده ام که مانند گذشته با خرید لوازم غیر تخصصی مسابقات و ناکار آمد، پول بیت المال را دور بریزم. لوازم تخصصی مسابقات که مورد تایید بنده باشد با توجه به فاصله کم مسابقات انتخابی تا شروع مسابقات المپیک قابل ارائه از سوی کارخانه‌های سازنده اسکی نبود. همچنین در فروشگاه‌های لوازم اسکی کشور میزبان المپیک هم موارد مورد نیاز ما موجود نبود. به همین خاطر قبل از اعزام پیش بینی این امر را کرده بودیم و با ۱۰ جفت اسکی مسابقه‌ای و باطوم شخصی خودم و متعلق به فدراسیون که از نظر فنی با ورزشکاران مطابقت داشت در محل مسابقات حضور پیدا کردیم. کفش‌های اسکی هم پیش‌تر از سوی فدراسیون در اختیار ورزشکاران قرار داده شده بود که جهت اطمینان خاطر بیشتر از فرنوش شمشکی خواستم لوازم خود را بیاورد. پس نیازی به قرض گرفتن لوازم از کسی نبود. پس از بازگشت به ایران مجددا سفارش خرید از کشور روسیه با دستور ریاست فدراسیون داده شد که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و لغو پرواز‌ها تاکنون امکان ارسال لوازم نبوده است.

مربی اسبق به دنبال تفرقه افکنی و حاشیه است / او را در جایگاهی نمی‌بینم که بخواهد درباره جایگاه فنی من نظر بدهد

کاویان خاطر نشان کرد: حسین ساوه شمشکی گفته بود فرنوش شمشکی که خواهرزاده او است از نظر فنی بسیار ضعیف است. در این مورد حق با او است چرا که اصلاح حرکت و تکنیک بسیار کار را دشوار می‌کند. این اسکی باز ۳ سال با شما اسکی کرده بود، اما متاسفانه زمان حضور در اردو با مشکلات پایه‌ای تکنیکی مواجه شدیم. در جریان هستم که او در زمان غیبت با شما تمرین می‌کرد. متاسفانه هر چه ما کاشته بودیم از بین رفت و باید از ابتدا شروع می‌کردیم. البته چنانچه او مدرکی دال بر اینکه به فرنوش شمشکی گفته شده در زمان خارج از اردو اجازه تمرین با دایی خود یا مربی دیگری را ندارد ارائه دهید تا بتوانم به عنوان دبیر کمیته اسکی صحرانوردی از حق و حقوق او در مقابل این امر دفاع کنم.

او در گفت: در مورد بیان این موضوع که کادر فنی تیم ملی از سید ستار صید ضعیف‌تر است به جرات می‌گویم باید به هوش خودتان ببالید. اینکه پشت قهرمان ایران سید ستار صید یا دیگر ورزشکاران قرار می‌گیرید و آن‌ها را سپر خواسته‌ها و صحبت‌های خود می‌کنید کار بسیار هوشمندانه‌ای است، چرا که هر تیری که در جواب شما رها شود با کمال تاسف به او برخورد می‌کند و این امر باعث رسیدن به خواسته های شما در خصوص تفرقه افکنی و بر هم زدن تمرکز ورزشکاران می‌شود.


بیشتر بخوانید: عده‌ای برضد فدراسیون اسکی فرافکنی می‌کنند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار