تغذیه و تیمار گاندو‌های مجروح ریکوکش در روز تنوع زیستی

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در یک اقدام خداپسندانه تیمار و درمان یک سر گاندو زخمی که در زیستگاه های منطقه دچار آسیب و جراحت از ناحیه دست شده بود با موفقیت انجام شد.

پور مردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  مرکز پرورش تمساح پوزه کوتاه مردابی، یک مرکز فعال و دارای چندین فاز تحقیقاتی می‌باشد که بصورت شبانه روزی با رصد و زیر نظر داشتن گاندو‌ها در حال فعالیت است.

او  افزود: این مرکز با یک برنامه حفاظتی، مراقبتی، درمانی، تحقیقاتی مشخص و دقیق همه روزه در حال انجام کار است، این برنامه‌ها شامل دسته بندی‌های متعدد نگهداری، پایش، مطالعات و ... می‌شود.

پورمردان ادامه داد: در این برنامه و بازدید که با تلاش و همراهی بخشی از دوستداران حیات وحش و فعالان محیط زیست، به نمایندگی آقای مرادقلی صورت گرفت برنامه تهیه و توزیع خوراک و تغذیه دستی گاندو ها، پایش زیستگاه‌های گونه، بیومتری و چکاپ گونه‌های موجود در مرکز، با همکاری محیط بانان و همیاران انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از این اقدام دوستداران حیات وحش اشاره کرد: طی این حرکت خداپسندانه، تیمار و درمان یک سر گاندو زخمی که در زیستگاه‌های منطقه دچار آسیب و جراحت از ناحیه دست شده بود نیز با موفقیت انجام شد.


بیشتر بخوانید:  ‍نصب تابلو‌های هشدار دهنده در منطقه زیست تمساح پوزه کوتاه (گاندو)

‍ گاندویی که به خانه برگشت


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار