‍نصب تابلو‌های هشدار دهنده در منطقه زیست تمساح پوزه کوتاه (گاندو)

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اطلاع رسانی و اعلام هشدار‌های لازم در نقاط پرخطر و برکه‌های نزدیک روستا‌های محدوده زیست تمساح تعداد ۱۰ عدد تابلو در مناطق حوزه راسک نصب شد.

‍نصب تابلو‌های هشدار دهنده در منطقه زیست تمساح پوزه کوتاه (گاندو)پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  تابلو‌های هشدار دهنده منطقه گاندو بزودی به تعداد ۱۵ تابلوی دیگر افزایش می‌یابد تا تعداد تابلو‌های هشدار در منطقه حفاظت شده گاندو و حاشیه روستا‌های میزبان گاندو به تعداد ۲۵ تابلو برسد.

او  افزود: علاوه بر اقدامات هشدار دهنده محیط بانان به اهالی روستا‌ها و نصب بنر و صحبت با مردم در نماز‌های جمعه و جماعت، تا زمان شروع فصل تخم گذاری تعداد ۱۵ عدد تابلوی جدید بدلیل حساسیت‌های گونه در این زمان و امکان هشدار‌های بیشتر به حاشیه نشینان و اهالی بومی، نصب خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: با عنایت به وسعت منطقه، تعداد تابلو‌ها کافی نیست و این اداره کل پیگیر اخذ اعتبار لازم جهت انجام این امر و افزایش تعداد تابلو‌های هشدار دهنده در منطقه حفاظت شده گاندو است.

پورمردان ادامه داد: در پی سیلاب اخیر در جنوب استان علاوه بر خسارت و مصائب که به مردم بومی، پوشش گیاهی، زیرساخت‌های محیط زیست و زیستگاه‌های جانوران مختلف از جمله گونه تمساح ایجاد شد، تابلو‌های هشدار دهنده منطقه نیز تخریب شده است که در راستای حمایت از حیات وحش بخصوص گونه نادر جانوری تمساح پوزه کوتاه "گاندو"، تابلو‌های هشدار دهنده مجددأ تهیه و نصب شد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.