ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با برنامه پیش برویم و در این استان تولید ثروت کنیم و این ثروت در تمام بخش‌های اقتصادی منطقه توزیع شود و همه مردم از آن بهرمند شوند.

محمد کرمی در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری سیستان‌وبلوچستان اظهارکرد: وظیفه ستاد اقتصادی، طراحی بخش‌های مختلف اقتصادی است که به ما راه توسعه، توانمندسازی و روش‌های اقتصادی را نشان دهد و در این زمینه باید سیاست گذاری کند.

وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی باید نحوه مشارکت مردم و روش اجرا را سیاست‌گذاری و بر روی راهبردهای اصلی تمرکز داشته باشد و تبیین کند، افزود: باید به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان کمک کنیم و آنها را پای کار پروژه‌های بزرگ این استان بیاوریم و با فروش سهام، مشارکت مردم را در طرح های اقتصادی افزایش دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان را باید در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی مشارکت دهیم و این امر باید به سرعت توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۴ درصد از دانشجویان استان در رشته‌های علوم انسانی در حال تحصیل هستند و در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، شیلات، تجارت، معادن و صنایع فرآوری با کمبود و فقدان طراح متخصص و نخبه مواجه هستیم.

کرمی تصریح کرد: شرکت‌هایی داریم که تولیدات کم ولی ارزآوری زیاد برای سیستان و بلوچستان دارند و باید روی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری ویژه شود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و داروهای گیاهی کارخانه‌ای برای فرآوری داروهای گیاهی در سیستان و بلوچستان نداریم و این محصول به صورت خام در بازار عرضه می‌شود، باید این سرمایه در استان فرآوری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید جوانان و دانش آموزان را توانمند و ذهن‌های آنان را برای توسعه طرح‌های اقتصادی آماده کنیم، زیرا بخشی از ایده‌ها خیال پردازی است که توسط ذهن دانش آموزان صورت می‌گیرد و به مرور زمان تبدیل به محصول می‌شود.

وی بیان کرد: به فضل الهی و توکل بر خداوند شرایط حال حاضر را تغییر می‌دهیم و یقین داریم با عنایت‌های الهی این امر شدنی است.

کرمی با تاکید بر اینکه کاری که با تلاش انجام می‌شود با دعا حل نمی‌شود، افزود: خداوند متعال راه حل را برای ما مشخص کرده و به همین دلیل است که پیامبر گرامی می‌فرماید؛ «کار، تلاش و کوشش عبادت است» و کارمندان زمانی که به یاد و در راه خدا و مردم کار و تلاش می‌کنند در واقع عبادت و عمل صالح انجام دادند.

برچسب ها: استانداری ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار